اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد

استقرار بالگرد از دوم تا نهم فروردین در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: در قالب طرح نوروزی از دوم تا نهم فروردین ماه بالگرد جمعیت هلال‌احمر در اردبیل مستقر شده و خدمت‌رسانی می‌کند.

استقرار بالگرد از دوم تا نهم فروردین در اردبیل

بهرام غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دفتر این رسانه در اردبیل اظهار داشت: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تنوع‌بخشی به فعالیت ستاد تسهیلات سفر و دیداری که اعضای ستاد تسهیلات نوروزی با مقام معظم رهبری دارند، برنامه‌ریزی‌ها متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با هدف رونق‌بخشی به سفرها و نشاط و شادابی مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ شایسته است در این تحرک و برنامه‌ریزی‌ها هلال‌احمر نیز در نشاط و بالندگی بیشتر هموطنان و انجام سفرهای ایمن و کم خطر برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و تمهید واقعی را در سفرهای نوروزی و انجام تردد راحت در نظر گرفته و پیش‌بینی کند.

غیبی خاطر نشان کرد:‌ ما در کنار پایگاه‌های ثابت و سیارمان که حدود 20 پایگاه می‌باشد در تلاش هستیم تا کلیه پایگاه‌های خود را به اندازه نیاز خانوارها به بسته‌های غذایی در صورت گرفتار شدن در برف و کولاک و اسکان موقت مجهز کنیم تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

این مسئول از تأمین کلیه زیرساخت‌های این پایگاه‌ها خبر داد و اضافه کرد: هفت خودروی ست نجات که سه مورد آنها را امسال خریداری کردیم به همراه آمبولانس‌های مجهز و خودروهای امداد و نجات به کار گرفتیم تا سفر کم خطر و کم حادثه‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

وی به آموزش نیروی انسانی در ماه‌های اخیر و همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی برای 300 نفر از نیروهای امدادگر پایگاه‌های مختلف بین جاده‌ای در سرعین اشاره کرد و ادامه داد:‌ طرح نوروزی ما از 24 اسفندماه تا 17 فروردین سال آینده انجام می‌شود و قطعاً در این طرح سعی می‌کنیم بهترین خدمات را ارایه کنیم.

غیبی به حضور یک هفته‌ای بالگرد امداد و نجات در اردبیل برای پوشش جاده‌های مواصلاتی و امدادرسانی در صورت نامساعد بودن شرایط جوی اشاره کرد و یادآور شد: ما با استفاده از بالگرد و امداد هوایی قادر می‌باشیم خدمت‌رسانی خود را گسترده و شایسته انجام دهیم.

 برپایی 21 خیمه نماز در تعطیلات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در مورد اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی به همت جوانان داوطلب هلال‌احمر گفت: ‌ایستگاه‌های راهنمای مسافران از 27 اسفندماه برپا شده و قرار است به صورت تجمعی نقشه و بروشورهای راهنمای گردشگران و آشنایی با آثار تاریخی و طبیعی استان اردبیل در این مراکز توزیع شده و علاوه بر توزیع نقشه، بروشورهای فرهنگی و قبله‌نما، ایستگاه‌های نقاشی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده تا در مسابقه‌ای با همین موضوع شرکت کنند.

غیبی همچنین از برپایی 21 خیمه نماز در کنار پایگاه‌های راهنمای مسافر خبر داد و افزود: قرار است به اولین مسافر ورودی به استان هدیه ویژه اهدا شود.

وی از آماده‌باش کلیه نیروهای هلال‌احمر در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد: ما طرح‌های مختلفی را در طول سال به صورت مستمر و مداوم اجرا می‌کنیم که ماحصل آن بالا رفتن توان امدادرسانی نیروها و بهره‌مندی مردم از این خدمات است.

غیبی همچنین از اعزام دو تیم درمانی، ‌توانبخشی و پزشکی به دو روستای محروم در آستانه عید نوروز خبر داد و خاطر نشان کرد: قرار است در اعزام این دو اکیپ پزشکی، درمانی و روان‌شناسی مشکلات عمده روستاهای تعیین شده در آستانه عید نوروز برطرف شود.

وی همچنین از تزریق 25 دستگاه خودرو به ناوگان ترابری هلال‌احمر ظرف 1.5 سال اخیر خبر داد و بیان کرد: این خودروها شامل خودروهای امداد و نجات نظیر هایلوکس، آرگو و مینی‌بوس بوده است.

انتهای پیام/62001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول