اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی:

500 نفر از عشایر خراسان شمالی آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 500 نفر روز به عشایر استان آموزش‌های مختلف داده شده است.

500 نفر از عشایر خراسان شمالی آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، موسی‌الرضا شادمهر اظهار کرد: با صرف 50 میلیون ریال هزینه، از ابتدای امسال تاکنون 300 نفر روز از عشایر اسفراین و 220 نفر روز از عشایر بجنورد آموزش‌های مختلفی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری 12 دوره آموزشی از ابتدای امسال تا کنون افزود: آموزش خوراک دام، پروار بندی، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، تولید صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، پرورش طیور، تولید قارچ خوراکی، زراعت و باغداری، کاربرد مصرف کود و سموم، بیمه و تولید و کشت گیاهان دارویی و صنعتی از جمله دوره‌های برگزار شده است.

شادمهر تصریح کرد: در صورت تخصیص 200 میلیون ریال اعتبار دیگر بیش از هزار و 100 نفر از عشایر فاروج، جاجرم، مانه و سملقان و شیروان نیز آموزش خواهند دید.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونی‌های عشایری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه دوره آموزشی نیز برای 12 نفر از پرسنل شرکت‌های تعاونی عشایری استان برگزار شده است.

به گزارش فارس، در خراسان شمالی حدود پنج هزار خانوار عشایری و پنج شرکت تعاونی و یک اتحادیه تعاونی‌های عشایری وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان شمالی در بخش دیگری گفت: در صورت تخصیص اعتبار ساخت انبار ذخیره سازی علوفه‌ عشایر فاروج به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: هم اکنون پروژه احداث انبار ذخیره سازی علوفه‌ عشایر این شهرستان 85 درصد پیشرفت داشته است.

شادمهر تصریح کرد: این انبار با ظرفیت اسمی 500 تن در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیربنای 432 متر مربع برای ذخیره سازی انواع نهاده‌های دامی برای بهره‌مندی 250 خانوار عشایری این شهرستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به دو میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار مصوب این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی گفت: با اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون ریال معادل 67 درصد اعتبار، تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است که با تخصیص مابقی اعتبار، این طرح تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/63002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول