اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام نوروز

جشن سیاه چادر عشایر در ملایر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری برنامه سیاه چادر عشایر همزمان با ایام نوروز در ملایر همزمان با ایام نوروز خبر داد.

جشن سیاه چادر عشایر در ملایر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمدرضا بشری صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز اداره میراث فرهنگی ملایر به عنوان یکی از مراکز پایه در ایام نوروز، تسهیلات و برنامه‌های مختلفی را برای نوروز و مسافران اتخاذ کرده است.

وی تشکیل دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی، هماهنگ با ادارات و نهادها در ستاد تسهیلات نوروزی معرفی شهرستان و اماکن تاریخی ملایر را از طریق بروشور و تلویزیون شهری از اهم این برنامه‌ها برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از آمادگی کامل همه اماکن تاریخی تفریحی شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته هشت راهنمای شهری ملایر در راستای شناسایی بهتر اماکن تاریخی و گردشگری ملایر در نظر گرفته شده است.

وی به نصب بنر به دو زبان فارسی و لاتین در ورودی‌ها و داخل شهر اشاره کرد و افزود: نقشه راهنمای شهری نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بشری از توزیع 25 هزار بروشور با همکاری سایر نهادها در ایام نوروز در بین مسافران این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری و سازمان حمل و نقل اتوبوس‌هایی در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان در ایام نوروز قرار می‌گیرد که به عنوان اتوبوس‌های تور گردشگری مسافران را به اماکن تاریخی شهرستان می‌برد.

وی در ادامه از برگزاری جشن محلی سیاه چادر عشایر برای نخستین بار در ایام نوروز در ورودی ملایر و محل پارک کوثر خبر داد و عنوان داشت: با توجه به وجود عشایر ملایر در این ایام عشایر با داشتن برنامه‌های جشن محلی، پخت نان محلی و رقص محلی پذیرایی مهمانان نوروزی در این ایام خواهند بود که مقدمات کار در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر به برگزاری مسابقات بومی، محلی در ملایر در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: همچنین در اماکن تاریخی مسابقات دارت و طناب‌کشی و ... ویژه مسافران نوروزی برگزار می‌شود و به برگزیدگان نیز هدایا و سوغات شهرستان هدیه می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری برنامه شعر نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی همراه با موسیقی محلی در 27 اسفند ماه در موزه ملایر خبر داد و افزود: برگزاری جشن بادبادک‌ها ویژه کودکان در 12 فروردین ماه 92 از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

بشری راه‌اندازی تلفن گویا در راستای معرفی اماکن تاریخی شهرستان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و گفت: برگزاری جشن گلریزان برای کودکان بی‌بضاعت در زورخانه تاریخی بابک و دیدار اعضای ستاد تسهیلات نوروزی با امام جمعه، چیدن سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی، اجرای مسابقه خاطره‌نویسی از سفرهای نوروزی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان در اماکن تاریخی از دیگر برنامه‌های اداره میراث فرهنگی در ایام نوروز است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ نظارتی و بهداشتی این اداره همزمان با این ایام بازدید و نظارت خود را از تالارها، رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی و اماکن تاریخی و گردشگری دارند گفت: با هر گونه تخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر افزود: همچنین در لحظه تحویل سال و روز اول فروردین به 10 نفر از مسافرانی که وارد شهر ملایر شوند صنایع دستی ملایر هدیه داده می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه و بازارچه محلی برگزاری، نمایشگاه عکس‌های قدیمی از اماکن تاریخی شهرستان ملایر در خانه مصدقی و... را از دیگر برنامه‌های این اداره و ستاد تسهیلات نوروزی در ملایر برشمرد.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول