اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل:

30 درصد مشمولان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: تاکنون 30 درصد مشمولان روستایی و عشایری استان اردبیل زیرپوشش خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان اردبیل قرار گرفتند.

30 درصد مشمولان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد عباسی صبح امروز در گردهمایی آموزشی کارگزاران بیمه اجتماعی روستایی و عشایری اردبیل اظهار داشت: 21 هزار و 441 خانوار روستایی و عشایری در حال حاضر از خدمات بیمه موردنظر استفاده می‌کنند که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم بتوانیم بیش از 70 درصد جمعیت مشمول را زیر پوشش این بیمه ببریم.

وی خاطرنشان کرد: از سال 84 این صندوق با هدف تامین امنیت معیشتی و شغلی برای روستاییان و عشایر و پرداخت ایام از کارافتادگی، پیری یا بازنشستگی و همچنین مستمری‌بگیری برای بازماندگان بیمه‌شده‌ها فعالیتش را آغاز کرده و تلاش می‌کند در این حوزه‌ها به مشمولان ارائه خدمات کند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل یادآور شد: ما در مدت هفت سال گذشته تلاش کردیم تا جمعیت روستایی و عشایری را ترغیب و تشویق به عضویت در این صندوق کنیم و آنچه که از لحاظ قانونی برای ماه هدف‌گذاری شده است اینکه تا آخر برنامه پنجم توسعه بتوانیم پوشش خود را در مناطق روستایی و عشایری به 100 درصد برسانیم که با رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

عباسی با یادآوری اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در اجرایی شدن طرح پزشک خانواده نیز مشارکت و همکاری نزدیکی داشته است، گفت: طرح پزشک خانواده که از سال‌های قبل در مناطق روستایی اجرایی شده زمینه رضایت‌مندی بسیاری از خانواده‌ها را فراهم کرده و از این بابت امیدواریم همچنان همکاری‌ها و تعامل رو به بهبود باشد.

این مسئول عنوان کرد: این صندوق در حمایت از کار و فعالیت روستاییان و عشایر سختکوش و کاهش دغدغه‌های آنها حرکت‌های مثبتی را آغاز کرده به طوری که در قالب پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری سعی می‌شود در حوزه درمان نیز به نحو مطلوب از آنها حمایت صورت گیرد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل بیان داشت: در شرع مقدس اسلام و قانون اساسی که برگرفته از احکام ارزشمند دین اسلام است بر این موضوع تاکید شده است که نباید اجازه داد تا افراد بیمار از جیب خودشان به گونه‌ای برای درمان بیماری هزینه کنند که فقر و نداری به سراغ آنها بیاید این در حالی است که پوشش‌های بیمه‌ای امروز زمینه حمایت‌های جدی را فراهم آورده تا برخی نگرش‌ها اصلاح شده و حمایت همه‌جانبه صورت گیرد.

عباسی یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی صندوق را ایجاد امنیت و رفاه و آسایش برای روستاییان و عشایر سختکوش اعلام کرد و افزود: بیش از هر زمان دیگر حمایت این صندوق مایه دلگرمی کار و فعالیت در بین اهالی سختکوش مناطق روستایی و عشایری شده و روز به روز این خدمات در حال توسعه و گسترش واقعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از حمایت‌های مجموعه دهیاری‌ها و همچنین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد بسترهای مناسب این حوزه قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم به سرعت در مناطق مختلف روستایی صندوق بتواند هدف‌گذاری‌های اصلی خود را تحقق عینی بخشیده و یک ظرفیت مناسب در امیدواری و پشتیبانی از اقشار سختکوش روستایی و عشایری را فراهم آورد.

انتهای پیام/62005/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول