اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد

مسئولان عشایری پرواربندی شتر را پیگیری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: مسئولان عشایری پیگیر پرواربندی شتر در عرصه‌های عشایری باشند.

مسئولان عشایری پرواربندی شتر را پیگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در جلسه بررسی و ارزیابی و تقدیر از تلاشگران و حامیان عشایر خراسان‌رضوی اظهار کرد: عشایر باید از دوران تولید سنتی عبور کرده و به تنوع‌بخشی و کامل‌کردن زنجیره تولید محصولات پروتئینی روی بیاورند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در تنوع‌بخشی از عشایران حمایت می‌کند. پرواربندی شتر یکی از بهترین راه‌های درآمد عشایر به شمار می‌رود و بنده پیشنهاد می‌کنم که مسئولان عشایری پیگیر پرواربندی شتر در عرصه‌های عشایری باشند.

در ادامه محمد قرائی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری خراسان‌رضوی گفت: با اعتبار 60 میلیارد ریال حمایت‌های لازم از عشایر را در دستور کار خود داریم و در این راستا به تامین نهاده‌های علوفه‌ای عشایری اقدام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1390 تعداد 794 قرارداد پرواربندی را با عشایر امضاء کرده و در مدت 106 روز معادل هزار و 115 تن وزن اولیه دام‌های پرواری را به هزار و 920 تن رسانده و میانگین افزایش وزن هر دام در این دوره 24 کیلو و متوسط وزن دام در زمان کشتار 43 کیلوگرم بوده است.

در ادامه علی‌اکبر معمارزاده مدیر کل عشایر خراسان‌رضوی اظهار کرد: بیشترین تولیدات گوشت قرمز از دام سبک را عشایر تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: پروتئین تولیدی در جامعه عشایری از سالم‌ترین گوشت در سبد مصرفی خانوارها به‌شمار می‌رود و حمایت مسئولان سبب تثبیت عشایر در منطقه و ایفای نقش موثر در تامین امنیت غذایی استان می‌شود.

در ادامه حسین صفرپور با بیان اینکه معاونت بهبود تولیدات دامی از عشایر استان حمایت می‌کند، گفت: اگر ما بتوانیم میانگین وزن دام را حداقل سه کیلو افزایش دهیم استان از واردات گوشت قرمز از خارج خراسان‌رضوی بی‌نیاز می‌شود.

صفرپور از اختصاص 50 درصد قوچ‌های اصلاح شده مرکز عباس‌آباد به عشایر استان در صورت آمادگی آنها خبر داد و افزود: این قوچ‌ها سه قلوزایی و پنج قلوزایی دارند و می‌توانند در عرصه‌های تولید عشایر تحول ایجاد کند.

انتهای پیام/70002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول