اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار خبر داد

آغاز توزیع 25 هزار اصله نهال در شهرستان بیجار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی بیجار از آغاز توزیع 25 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

آغاز توزیع 25 هزار اصله نهال در شهرستان بیجار

محمدحسین محبیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: این تعداد نهال در راستای ترویج فرهنگ درختکاری، حفاظت از منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: بخشی از این نهال‌ها توسط شهرداری‌های شهرهای شهرستان بیجار و بخشی از طریق بخشداری‌ها و دهیاران روستاها برای  ایجاد فضای سبز سرانه توزیع می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار خاطر نشان کرد: توزیع این نهال‌ها به صورت رایگان بوده و مردم نیز می‌توانند برای تهیه نهال به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نحوه برخورد با تصرف اراضی ملی گفت: تا زمانی که ما از نظر واژه فرهنگی دچار فقر هستیم دست درازی به اراضی را خواهیم داشت و از برترین رسالت‌های منابع طبیعی کار فرهنگی در این زمینه است و امید می‌رود فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به یک معرفت عمومی تبدیل شود.

وی گفت: بیجار از نظر اقلیمی دارای پوشش جنگل نیست زیرا تعریف جنگل تعریفی خاص است و اراضی شهرستان بیجار بیشتر از نوع مرتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخریب مراتع در بیجار گفت: در سال 91 اداره منابع طبیعی بیجار توانسته است 165 فقره پرونده تخریب و تصرف و همچنین 10 فقره پرونده چرای دامی غیر مجاز را به دستگاه قضایی ارجاع دهد که در کل 486 پرونده پیگیری شده‌اند.

وی از همکاری مردم در این زمینه تشکر کرد و گفت: از 184 فقره گزارش مردمی برای تصرف و تخریب تنها 2 مورد اشتباه بوده و تمامی گزارش‌ها صحیح بوده و این نشان دهنده اهمیتی است که منابع طبیعی برای آنها دارد.

محبیان در پایان اذعان کرد: اعتقاد نداریم که کار منابع طبیعی در این زمینه بی‌نقص است اما سعی بر این بوده که در حد بضاعت و امکانات وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول