اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کاروان راهیان نور صورت گرفت

اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد تویسرکان به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری فارس: امروز در قالب کاروان راهیان نور 80 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد تویسرکان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد تویسرکان به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز یکی از روزهای پایانی اسفند، 80 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد تویسرکان پس از قرائت زیارت عاشورا و ادای احترام به مقام شامخ دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس آرمیده در این مرکز علمی با حضور سعید جامه‌بزرگی رئیس دانشگاه، مسئول بسیج دانشجویی و جمعی از مسئولان شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

دانشجویان بسیجی در ثانیه‌های بسیار زیبا در حلقه‌‌‌ای از اتحاد در کنار مزار دو شهید گمنام بار دیگر با آرمان‌ها و اهداف مقدس امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند و پس از عطرافشانی و غبارروبی و گلزار دو کبوتر خونین‌بال با بوسه بر کلام‌الله برای بازدید از مناطق جنگی عازم مناطق نور شدند.

در حاشیه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: با اجرای طرح راهیان نور رویداد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برای نسل‌جوان و دانشجو احیا ‌می‌شود.

سعید جامه‌بزرگی اعزام کاروان راهیان نور را سرمایه‌گذاری برای بیمه نظام دانست و عنوان کرد: اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی و آشنایی آن‌ها به روند چیستی و چگونگی جنگ و مقاومت رزمندگان منجر به تحول روحیه و شخصیت این طیف از جامعه که جنگ را درک نکرده‌اند، می‌شود.

وی یادآوری و بازخوانی روزشمار تاریخ پرشکوه و با عظمت انقلاب را راهکاری برای مقابله با برنامه‌های دشمن دانست و تأکید کرد: بصیرت دینی و سیاسی و دشمن‌شناسی در عصر کنونی لازمه شناخت حق از باطل است چراکه دشمن با تفرقه‌افکنی و مسموم‌سازی فضا موقعیت را به نفع و اهداف خود پیش می‌برد.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با اشاره به این‌که فرهنگ شهادت و روح جهاد در راه خدا بین جوانان و نوجوانان ما باید نهادینه شود، افزود: استکبار با به‌کارگیری هر ابزاری سعی دارد خوی انسانیت و روح الهی را از ما بگیرد و برنامه‌های خود را با سبک غرب به‌وجود ملت ما به‌ویژه نسل علم‌آموز ما تزریق کند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه نرم دشمن، حضور فیزیکی دانشجویان با افکاری متفاوت از جنگ در صحنه‌های حماسی دفاع مقدس، سبب مصون ماندن و تغییر دیدگاه‌ و طرز تفکر نسل جوان می‌شود.

جامه‌بزرگی تقویت مسئولیت‌پذیری، اعتقادات و باورهای دینی و خدمتگزاری صادقانه در نهان وجودی دانشجویان را از اثرات راهیان نور خواند و متذکر شد: ارتقا و رشد چشمگیر قشر دانش‌پژوه جوان در عرصه علمی از ثمرات این سفر معنوی است.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول