اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

پیش‌بینی رشد 19 درصدی درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال 92

خبرگزاری فارس:معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به برنامه لایحه بودجه 92، درآمد عمومی کهگیلویه و بویراحمد ‌19 درصد ‌رشد پیدا می‌کند.

پیش‌بینی رشد 19 درصدی درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه ستاد درآمد توسعه و تجهیز منابع کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار این استان، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر اعضا در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

فرهاد باقرپور در این نشست اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور مسئولان و مقامات ارشد کشوری تاکید بر وصول درآمدهای و وصول مالیات‌ها در سطح استان‌ها دارند و به منظور اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی کاهش یابد باید به سمت دیگر درآمدهای غیر نفتی حرکت کنیم.

پیش‌بینی رشد  19 درصدی درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال 92

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان درآمد مصوب شده برای سال جاری را بالغ بر 980 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و نقدینگی در سطح کشور در 11 ماهه گذشته در سال جاری بیش از 780 میلیارد ریال آن تاکنون وصول شده است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به برنامه لایحه بودجه 92 درآمد عمومی کهگیلویه و بویراحمد به 19 درصد نیز برسد.

باقرپور تاکید کرد: به منظور حساسیت و توجه به امور نقدینگی در سطح کشور و استان برای سال آینده جلسات کارگروه به صورت فشرده برگزار شود و راهکارهای لازم جهت افزایش درآمدهای صورت پذیرد تا با کاهش نقدینگی و کسری بودجه در پایان سال مواجه نباشیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش درآمدی بودجه سال 92 در این استان مسئولان به صورت جدی اهتمام ویژه جهت پرداخت درآمدهای عمومی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه دولت تا پایان سال 94  اتکاء به درآمدهای نفتی باید به صفر برسد و استان‌ها برای دست‌یابی به این مهم مسئولان ارشد کشوری را کمک کنند و اگر استانی نقش خود را به خوبی ایفا نکند با مشکل روبرو خواهیم شد.

این مسئول با ارائه راهکارهای لازم جهت وصول درآمدها اذعان کرد: در اولین جلسه سال آینده باید بحث راهکارهای افزایش وصول درآمدها در دستور کار باشد و باید گفت چکار باید کرد تا میزان وصولی افزایش یابد، از این رو از دستگاه‌های که نقشی در سایر درآمدهای استان دارند در چنین جلساتی دعوت شود تا راهکارهای لازم برای بیان وصول درآمدها و رفع موانع وصول ارائه و اقدامات لازم نیز به مرحله اجرا گذاشته شود.

باقرپور بیان داشت: دشمن هوشمندانه چرخه اقتصادی کشور را از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود رصد می‌کند و با ابزارها، فشارها و تحریم‌های مختلف در حال ضربه زدن به ساختار اقتصادی و ایجاد موج نارضایتی در بین مردم است از این رو باید مسئولان و متولیان امر در سطح استان‌ها برای وصول و افزایش درآمدهای غیر نفتی اهتمام داشته باشند تا در پایان سال با مشکل مواجه نشویم.

 18 دستگاه اجرایی در درآمد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد نقش دارند/درآمد 87 درصدی وصولی از طریق مالیات

ابراهیم کشاورز در این جلسه اظهار کرد: این نشست ششمین جلسه بوده که 18 دستگاه اجرایی در درآمد و توسعه این استان نقش موثر و بسزایی در این خصوص دارد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد به میزان درآمد وصولی در سطح استان اشاره کرد و گفت: همکاری و اهتمام ویژه مسئولان اجرایی در اجرای وصول درآمدها ضروری و مهم بوده از این رو باید میزان کسری تا 28 اسفند ماه سال جاری نیز تامین شود.

کشاورز 87 درصد میزان درآمدهای وصولی در کهگیلویه وبویراحمد را از طریق درآمدهای مالیاتی دانست و گفت: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی کشور  و احتمال میزان کسری بودجه در پایان سال در پرداخت هزینه‌ها و ارائه حقوق کارمندان می‌طلبد مسئولان ارشد استانی تمهیدات لازم در این خصوص را اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/82011/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول