اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی سندروم متابولیک در جهاد دانشگاهی مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: همایش بین‌المللی سندروم متابولیک از 21 اسفندماه سال جاری لغایت 25 اسفندماه در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی سندروم متابولیک در جهاد دانشگاهی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ مجید غیور مبرهن ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش علمی جنبه‌های مولکولی سندروم متابلوک در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: این همایش که در قالب ‌مدارس دوره‌ای در کل جهان و به صورت انجمن‌هایی مشغول فعالیت و برگزاری همایش‌های علمی هستند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این همایش در سال‌های گذشته در کشورهای آفریقای جنوبی و یونان برگزار شده و در سال جاری با تلاش‌ها و مذاکراتی که انجام شد، در مشهد و دانشکده پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

غیور بیان کرد: تاکنون چنین همایش بین‌المللی در ایران برگزار نشده و این همایش نخستین همایش بین‌اللملی انجمن پزشکی جهان است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: موضوع همایش به این سبب سندروم متابلویک در نظر گرفته شده که این بیماری به شدت در ایران شیوع پیدا کرده است، به این صورت که حدود 40 درصد از مردان مشهد به این بیماری مبتلا هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش آموزش و تبادل اطلاعات میان اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، شناخت این بیماری و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این ارتباط می‌تواند کمک شایانی به کاهش شیوع بیماری سندروم متابولیک کند.

غیور خاطرنشان کرد: تعداد افراد شرکت‌کننده در این همایش 70 نفر پیش‌بینی شده بود و با توجه به اینکه شرکت در این همایش شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، گمان نمی‌کردیم با استقبال خوبی مواجهه شویم، در حال حاضر حدود یکصد و 60 نفر در این همایش ثبت‌نام کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی در ارتباط با سندروم متابولیک اظهار کرد:‌ سندروم متابولیک بر اثر عوارضی مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول و تری‌گلیسیرید به وجود می‌آید.

وی ادامه داد:‌ هزینه‌های این همایش توسط انجمن که در آمریکا فعالیت می‌کنند پرداخته می‌شود که نشانه خوبی برای روابط علمی در سطح جهانی محسوب می‌شود و سبب تبادلات علمی موثری در کشور می‌شود.

غیور خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان همایش علمی جنبه‌های مولکولی سندروم متابلوک از رزومه بالایی برخوردار هستند و این همایش منجر به تبادلات علمی در سطح بالایی در جامعه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مشهد دارای رتبه بالایی در سندروم متابولیک در جهان دارد و ایران جز کشورهایی است که رتبه‌های بالایی در این ارتباط دارند.

وی در ادامه بیان کرد: در ایران درصد ابتلا خانم‌ها بالا است به گونه‌ای که در خانم‌ها حدود 55 درصد است و در آقایان حدود 25 درصد اعلام شده است.

غیور خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و توسعه یافته برای تداوم ارتباطات علمی به کشورهای دیگر نیاز دارند و این همایش فرصت مناسبی را برای ایران فراهم کرده است که می‌توان نتایج مناسبی از آن گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی تاکید کرد: در عامل تغذیه‌ای سندروم متابولیک خصوصا در خانم‌ها دو عامل اصلی دخیل است، یکی کاهش سطح فعالیت‌های بانوان و دیگری مهاجرت از روستا به شهرها که منجر به تغییر در سیستم زندگی و تغذیه‌ای افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از غذاهای پرکالری و پرچرب و همچنین استفاده از میان‌وعده‌های نامناسب اثرات سو بسیاری برای افراد دارد،‌ اظهار کرد: سندروم متابولیک به سبب استفاده از برخی مواد غذایی مانند روغن‌های جامد و انواع نوشابه‌ها که در سبد غذایی ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، شیوع بیشتری در ایران دارد.

انتهای پیام/70018/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول