اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان:

منابع غیرنفتی نقش اساسی در بودجه سال 1392 دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان گفت: در بودجه سال 1392، منابع غیرنفتی نقش اساسی را در بودجه دولت خواهد داشت.

منابع غیرنفتی نقش اساسی در بودجه سال 1392 دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎‎اکبر پرواز بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: بودجه کل کشور در سال 1392 بالغ بر 730 هزار میلیارد تومان گنجانده شده که نسبت به رقم مشابه در سال 1391 که 566 هزار میلیارد تومان بوده است رشد 29 درصدی را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه حدود 26 درصد از بودجه کل کشور را بودجه دولت تشکیل می‎دهد تصریح کرد: 74 درصد از بودجه نیز به شرکت‎های دولتی، بانک‎ها و موسسات انتفاعی و وابسته به دولت اختصاص پیدا می‎کند.

کاهش 10 درصدی بودجه 92 به منابع نفتی

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان در خصوص منابعی که در سال 1392 دیده شده است، بیان داشت: مجموع درآمدها بالغ بر 77 هزار میلیارد تومان با هدفمندی یارانه‎ها، 92 هزار میلیارد تومان پیش‎بینی شده است.

پرواز اضافه کرد: از این منابع 39.5 درصد منابع نفتی است که نسبت به سال گذشته حدود 49.4 درصد بوده و یک کاهش 10 درصدی بودجه را نسبت به نفت نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه 32 درصد از منابع درآمدی بودجه از محل مالیات است، متذکر شد: همچنین چهار درصد از محل سهام شرکت‎های دولتی و 25 درصد از محل سایر درآمدها است.

سیر بودجه تملک‌دارایی و هزینه‎ای در کشور نزولی و در استان‎ها صعودی است

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان از رشد 20.2 درصدی اعتبارات هزینه‎ای نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اعتبارات تملک‌دارایی کشور نسبت به رقم مصوب سال‌جاری شش درصد کاهش دارد.

پرواز با اشاره به اینکه اعتبارات تملک‌دارایی کشور از 40 هزار میلیارد در سال 1391 به 37 میلیارد در سال 1392 کاهش یافته است، بیان داشت: با وجود اینکه در کلان کشور اعتبارات تملکی کاهش یافته اما رشد اعتبارات را در تملک‌دارایی استان‎ها داریم.

وی افزود: اعتبار تملک‌دارایی کشور در سال 1391 بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان بوده و این بودجه در سال 1392 به 37 هزار میلیارد تومان رسیده که کاهش شش درصدی را نشان می‎دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان ادامه داد: میزان اعتبارات تملک‌دارایی استان‎ها از 13 هزار میلیارد سال 1391 به 15.6 هزار میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافته است که رشد 26 درصدی اعتبارات تملک‌دارایی استان‎ها را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول