اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

بخشی از بودجه شهرداری‌ها به اقدامات فرهنگی اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: شهردار قم بر ضرورت تخصیص بخشی از بودجه‌ شهرداری‌های کشور به اقدامات فرهنگی تاکید کرد.

بخشی از بودجه شهرداری‌ها به اقدامات فرهنگی اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری در اجلاس خادمان فرهنگی سراسر کشور در قم اظهار کرد: توجه به بخش فرهنگی و آموزش و پژوهش در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از توجه مسئولان به بخش فرهنگی بخشی از بودجه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی تخصیص یافته است که در این راستا شوراها باید شهردار را موظف کنند تا هزینه‌ای برای بودجه‌های فرهنگی اختصاص دهند.

شهردار قم اذعان کرد: با اجرایی شدن این اقدام از سوی شوراهای شهر شاهد گسترش برنامه‌های فرهنگی در کشور هستیم.

دلبری تاکید کرد: در صورتی که برخی شهرها هزینه‌های موازی و مضاعف داشته باشند با فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت مقوله فرهنگ در جامعه بیان کرد: اگر پیش از اجرای اقدامات و پروژه‌ها فرهنگ‌سازی صورت نگیرد نتیجه مطلوب را کسب نخواهیم کرد.

شهردار قم ادامه داد: در صورتی که فرهنگ‌سازی مناسبی برای امور عمرانی، مباحث حمل و نقل و ترافیک انجام نشود هرگز به نقطه مطلوب نخواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ تنها به مباحث فرهنگ دینی بر نمی‌گردد گفت: مسئولان فعال در حوزه فرهنگی کار سنگینی بر عهده دارند.

دلبری اذعان کرد: کسانی که در زمینه فرهنگی مشغول هستند باید بدانند که پیش از انجام هر اقدامی پیوست فرهنگی آن را تهیه و تدوین کنند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست یابند.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در مدیریت شهری گفت: امروزه کار مدیریت در شهرها بیشترین تنوع را در همه سازمان‌ها و نهادها دارد و اولویت داشتن کارهای فرهنگی بر همه فعالیت‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

شهردار قم ابراز داشت: کار فرهنگی اساس و پایه همه امور است و اگر قبل از اجرای کارها موضوع فرهنگ‌سازی انجام نشود گویا ساختمانی بنا شده که فونداسیون آن به درستی طراحی نشده است.

انتهای پیام/78005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول