اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده قائمشهر در مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد

نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 18 فروردین/ افزایش بودجه جاری ایراد است

خبرگزاری فارس: نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق اولین جلسه بررسی بودجه را در 18 فروردین برگزار می‌کند.

نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 18 فروردین/ افزایش بودجه جاری ایراد است

کمال علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای برنامه‌ریزی بودجه سال آینده گفت: دولت با تاخیر بودجه را به مجلس آورده و نمایندگان، بودجه را باید با مطالعه دقیق مورد توجه قرار دهند.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از ارائه بودجه سه دوازدهم در مجلس خبر داد و افزود: کمیسیون تلفیق اولین جلسه بررسی بودجه را در 18 فروردین برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای اردیبهشت ماه سال آینده، ردیف‌ها و جزئیات بودجه به تصویب مجلس برسد.

وی از آغاز بررسی سه دوازدهم بودجه در یکشنبه آینده خبر داد و با اشاره به اختصاص 45 هزار میلیارد تومانی به صورت تنخواه به دولت تا زمان ابلاغ و بررسی نهایی خبر داد.

علیپور به حضور خود در جلسات بررسی بودجه درباره مباحث مختلف در یک هفته تعطیلات مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: در یک هفته تعطیلات مجلس به جای حضور در حوزه انتخابیه مشغول بررسی موضوعات مختلف بودجه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف بوده‌ام.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه با موضوع بودجه در حضور رئیس و چند عضو کمیسیون خبر داد و یادآور شد: وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها و دهیارها، وزارت کشور، نیروی انتظامی، آب روستایی و شهری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های حاضر در جلسات کمیسیون عمران بوده است.

وی مهم‌ترین فعالیت مجلس برای بودجه را توجه به ساختارها ذکر کرد و گفت: بودجه امسال انقباضی خواهد بود و حدود 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در بودجه خواهیم داشت که حدود هفت درصد نسبت به سال قبل کمتر پیش‌بینی شده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران از بررسی کلیاتی از بودجه استان مازندران خبر داد و گفت: سرجمع اعتبارات استان مازندران منهای اعتبارات ملی حدود 370 میلیارد تومان خواهد بود.

علیپور از افزایش حقوق و دستمزدها به دلایل گرانی و تورم در بودجه جاری خبر داد و یادآور شد: در بودجه پیشنهادی دولت تا 20 درصد شاهد افزایش حقوق و دستمزدها و تا 50 درصد شاهد افزایش بودجه جاری نسبت به سال قبل هستیم که از ایرادات بودجه سال آینده است.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور معمول نسبت بودجه عمرانی به جاری باید 70 به 30 باشد، اذعان داشت: در جلسات تلفیق و کمیسیون‌ها به این موضوع توجه خواهد شد.

انتهای پیام/86015/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول