اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه صورت گرفت

ترخیص 13 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 13 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم ترخیص شده است.

ترخیص 13 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم طی 11 ماهه سال جاری گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در مدت یاد شده به 215 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت درآمد استانی 756 میلیون تومان، سایر عوارض 37 میلیارد تومان و مانده ضمانت‌نامه 130 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: طی 11 ماهه سال جاری 67 هزار و 398 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت فرآورده‌های خوراکی، البسه، غلات و میوه به کشورهای عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان صادر شده است. میزان کالاهای صادر شده بالغ بر 168 میلیون و 390 هزار دلار بوده که از لحاظ وزن 55 درصد و از نظر ارزش 45 درصد رشد داشته است.

ذاکری در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده 73 هزار و 257 تن کالا به ارزش 419 میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که از لحاظ وزن 13 درصد و از لحاظ ارزش 17 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 13 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک استان قم خاطرنشان کرد: در 11 ماهه سال جاری 94 هزار و 824 تن کالا به ارزش یک میلیون و 235 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است که از لحاظ وزن 15 درصد و از نظر ارزش 104 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: هزار و 170 بسته به وزن 3 هزار و 183 کیلوگرم در 11 ماهه سال جاری از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده و 23 هزار بسته شامل مطبوعات، هدیه و سوغات به وزن 160 هزار کیلوگرم به کشورهای مختلف صادر شده است.

ذاکری افزود: همچنین در مدت یاد شده 232 فقره پرونده قاچاق به ارزش 52 هزار و 256 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که 151 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 81 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/78007/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول