اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری خبر داد

رونمایی از ارقام برنج متحمل به شوری آب دریا/ تفاهم‌نامه همکاری با روس‌ها منعقد شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به تلاش همکاران در تولید ارقام برنج متحمل به شوری در پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری طبرستان گفت: به زودی از این ارقام رونمایی می‌شود.

رونمایی از ارقام برنج متحمل به شوری آب دریا/ تفاهم‌نامه همکاری با روس‌ها منعقد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین نشست کمیته راهبری طرح کلان ملی "دانش و فناوری استفاده از آب شور و آب‌های دریا برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت" در مرکز مازندران برگزار شد.

کریم سلیمانی رئیس دانشگاه کشاورزی ساری در این نشست با اشاره به منطقه جغرافیایی کشور ایران و اکوسیستم حساس و شکننده کشور، این طرح را عملیاتی حیاتی در مقیاس جهانی معرفی کرد.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع جنگ بر سر آب، در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در رابطه با شیرین‌سازی آب انجام داده‌اند.

این مسئول با تشریح وضعیت تولیدات کشاورزی در مازندران اظهار داشت: با وجود اینکه این استان نخستین تولیدکننده برنج کشور است ولی هر ساله بخش قابل توجهی از جلگه مازندران با شالیزارهایی مواجه است که یا خشک بوده و یا دارای مشکل کمبود آب است.

مجری این طرح با بیان برخی از اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح  گفت: در حال حاضر 15 زیر کمیته در دانشگاه کشاورزی راه‌اندازی شده و رساله برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به سمت این طرح سوق داده شد.

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به تلاش همکاران در تولید ارقام برنج متحمل به شوری در پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری طبرستان گفت: به زودی از این ارقام رونمایی می‌شود.

وی به رایزنی‌های انجام شده برای استفاده از تجربیات برخی کشورهای همسایه در زمینه استفاده از آب شور دریا اشاره کرد و گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه آستاراخان روسیه منعقد شد و به زودی مراوداتی با سایر کشورهای پیشرو انجام خواهد شد.

انتهای پیام/86003/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول