اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از فعالیت تیم‌های بازرسی سازمان صنعت و معدن گزارش می‌دهد

مغازه‌داران کرمانی زیر ذره‌بین بازرسان / هزاران کیلو برنج در خانه‌ها انبار شده است

خبرگزاری فارس: تیم‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در آستانه سال نو مغازه‌داران کرمانی را زیر ذره‌بین ارزیابی و نظارت خود قرار داده‌اند و برخورد جدی با متخلفان بازار را در دستور کار دارند.

مغازه‌داران کرمانی زیر ذره‌بین بازرسان / هزاران کیلو برنج در خانه‌ها انبار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در بازدید از وضعیت بازار این شهر را مورد ارزیابی و بازرسی قرار دادند.

سجاد خزائی از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به بازرسی که از این واحدها انجام گرفت به دلیل عدم درج قیمت، نداشتن برچسب فروش متخلف شناخته و پرونده‌ تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

این تیم بازرسی در بازدید از مغازه آجیل‌فروشی و خشکبار به دلیل نداشتن فاکتور، گرانفروشی و نداشتن برچسب قیمت بر روی برخی از اجناس متخلف شناخته شد و پرونده این واحد تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از یک واحد پوشاکی بازرسی به عمل آوردند و در این زمینه حمید حسینی از بازرسان بیان داشت: در بازدید از این واحد صنفی این واحد به دلیل عدم درج قیمت به روی اجناس خود، عدم ارائه صورت حساب به مشتری و نداشتن فاکتور متخلف شناخته شد و پرونده برای این واحد تکمیل و به تعزیرات حکومتی برای حکم ارسال می‌شود.

وی از مردم خواست تا در زمان خریداری اجناس به دریافت فاکتور توجه داشته باشند زیرا با در دست داشتن فاکتور می‌توانند، اعتراضات خود در زمینه گران‌فروشی را پیگیری کنند.

طرح نظارتی ویژه نوروز 92 در کرمان آغاز شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز 92 ‌از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت از امروز آغاز شده و تا 25 فروردین 92 ادامه دارد.

سعید ذکاء‌اسدی افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح نظارتی دستگاه‌هایی شامل استانداری، تعزیرات حکومتی، پایانه‌ها، دانشگاه علوم‌ پزشکی، دخانیات، سازمان تاکسیرانی، مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های زیر پوشش مجامع با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کالاهایی مانند پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات، مواد پروتئینی، کیف و کفش و ... در بخش کالایی این طرح نظارت و بررسی می‌شوند، خاطر نشان کرد: بخش خدماتی طرح شامل نظارت بر شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون و برون‌شهری، واحدهای اقامتی و رستوران‌های شهری و بین‌شهری می‌شود. 

 

ذکاء‌اسدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری و در پایان سال نوسانات قیمت خیلی زیاد بوده‌، سعی کرده‌ایم با مغازه‌هایی که واقعا گرانفروشی می‌کنند، برخورد‌‌ شود و اقلامی که بر اثر گرانی خود به خود گران می‌شوند، آنها را رصد کنیم و با توجه به فاکتورها و یا مسائل خاصی که در ارتباط بازار است، رسیدگی کنیم.‌

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: مقداری از برنج توزیع شده در شهر کرمان به دست دلالان افتاد و در سطح عرضه یک مقدار اختلال ایجاد کرد که با آن برخورد شدید صورت گرفت.

ذکاء‌اسدی عنوان کرد: شماره تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شماره پیامک 30005396 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات مردمی است.

وی از شهروندان خواست هرگونه شکایت خود را اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری کالا، عدم صدور فاکتور و اخفا و امتناع از عرضه کالا را با شماره‌های ذکر شده در میان گذاشته تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

ذخیره‌سازی خانگی 250 هزار کیلوگرم برنج در کرمان

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان و بنک‌داران مواد غذایی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه کمبود برنج در استان کرمان نداریم و تا‌کنون 250 هزار کیلوگرم برنج توسط مردم ذخیره‌سازی خانگی شده است.

محسن ربیعی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت انواع برنج داخلی و خارجی افزایش کرایه‌های حمل و نقل و رسیدن به مقصد است.

ربیعی تصریح کرد: در نمایشگاه بهاره سال جاری 240 هزار کیلو برنج هندی تا روز سوم ‌و 30 هزار کیلوگرم برنج آرژانتینی با قیمت یک هزار و 900 تومان‌ توزیع شده‌ است.

وی با بیان اینکه همزمان با نمایشگاه در سطح شهر کرمان‌ 230 هزار کیلو برنج توزیع شده است، گفت: 460 هزار کیلو برنج از امروز تا پنجشنبه وارد بازار مصرف کرمان می‌شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شش منطقه کرمان برنج با قیمت هر کیسه 10 کیلویی 38 هزار و 500 تومان توزیع می‌شود.

.................................

گزارش از محبوبه سعیدی

..................................

انتهای پیام/80018/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول