اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد

خزانه‌گیری برنج در 10 هزار هکتار از شالیزارهای آمل

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی آمل گفت: عملیات خزانه‌گیری و آماده‌سازی خزانه برنج در سطح 10 هزار و 600 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل انجام گرفت.

خزانه‌گیری برنج در 10 هزار هکتار از شالیزارهای آمل

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در همین راستا 2500 هکتار بذرپاشی نیز سطح اراضی کشاورزی آمل انجام شد، اظهار کرد: شخم و شیار شالیزارها همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در سطح 27هزار و 900 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان عملیات شخم و شیار انجام شده است، گفت: از این میزان 9 هزار و 200 هکتار به میزان 5/23 درصد عملیات آب‌تخت انجام گرفته است.

امینی اظهار داشت: برای تشخیص میزان کودی اراضی شالیزاری شهرستان 12 نمونه آزمون خاک انجام و بیش از 23 تن و 750 کیلوگرم انواع بذر پرمحصول یارانه‌ای نیز خریداری و در آینده نزدیک به کشاورزان تحویل خواهد شد.

وی همچنین از شخم و شیار بیش از 1500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه  شهرستان آمل خبر داد و یادآور شد: عملیات شخم و شیار اراضی پایین خیابان لیتکوه شهرستان آمل به میزان 28 درصد از اراضی شالیزاری این منطقه شخم و شیار انجام گرفت.

امینی تاکید کرد: با توجه به احتمال خشکسالی در سال زراعی و پیگیری‌های به عمل آمده با امور توزیع و بهره‌برداری آب شهرستان آمل دو آببندان روستای کوسه‌رز در سطح هشت هکتار کاملا آبگیری و روستای گلان در سطح هشت هکتار در حال آبگیری است.

وی افزود: برای شخم و شیار بهاره اراضی شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه در سطح 490 هکتار نیز به میزان 49 هزار لیتر سوخت مصرفی نفت گاز تحویل شد.

انتهای ‌پیام/86011/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول