اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت و تجارت کهگیلویه:

مهد برنج بومی جولانگاه محصول هندی شده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که شهرستان‌کهگیلویه و چرام مهد برنج بومی در استان است گفت: مهد برنج بومی جولانگاه محصول هندی شده و دلیل آن غفلت جهاد کشاورزی است.

مهد برنج بومی جولانگاه محصول هندی شده

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه بازار کهگیلویه با ستاد نماز جمعه دهدشت عصر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این نشست که مدیران دستگاه‌های  صنعت، معدن و تجارت، اماکن، تعزیرات حکومتی، امور صنفی و اعضای ستاد نماز جمعه حضور داشتند پیرامون مسائل اقتصاد و بازار شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

سید باقر افشین در این جلسه، سوء مدیریت واحدهای تولیدی در امر واگذاری تسهیلات را باعث تضعیف بنیه تولیدی شهرستان خواند و اظهار داشت: تسهیلات اعطایی به برخی واحدهای تولیدی به بیراهه می‌رود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه افزود: متأسفانه تسهیلات در بخش تولیدی به افراد فاقد تخصص در حوزه تولید اعطا می‌شود و این معضلی مشهود است.

وی با اشاره به مسئله اخیر توزیع برنج و ابراز نارضایتی مردم اذعان داشت: سیاست‌های غلط جهاد کشاورزی در امر تولید برنج بومی، مردم را وادار به صف کشیدن برای تهیه برنج هندی کرده است.

این مسئول صداقت در بیان مسائل را لازمه مدیریت خواند و گفت: این جای تأمل دارد که ظرفیت‌های موجود و زمین‌های حاصلخیز برنج مناسب برای مصرف مردم را تولید نمی‌کنند و آنان را چشم انتظار برنج وارداتی می‌کند.

رئیس حوزه تجارت کهگیلویه، خرید بیش از نیاز هر اقلامی را احتکار به حساب آورد و ابراز داشت: فرهنگ مصرف در بین مردم وجود ندارد و این مسئله منتج به تضییع حقوق سایرین در تهیه مایحتاج می‌شود.

افشین با اشاره به این‌که برخی خانوارها اقدام به خرید بی‌رویه اقلام غذایی می‌کنند، توجیه اذهان عمومی نسبت به ناخوشایندی پدیده اسراف از سوی علما را لازم خواند و تصریح کرد: چنان‌چه فرهنگ مصرف در بین مردم ترویج شود، نسبت به تهیه برنج بیش از مصرف خود حساسیت به خرج نخواهند داد و جو روانی حاکم در این زمینه فروکش می‌کند.

این مسئول حوزه بازار، همکاری مردم در کنترل بازار را ضعیف توصیف کرد و اذعان داشت: هر گونه گزارش مردمی مبنی بر کشف تخلف در واحدهای صنفی از سوی این اداره پیگیری و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در همین راستا تعداد 23 واحد متخلف از صنوف خبازی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

افشین تخلفات صورت گرفته در حوزه نانوایی‌ها را کم فروشی و عدم رعایت اصول بهداشتی ذکر کرد و گفت: همشهریان هرگونه مشاهده در این زمینه را با شماره 124 در میان بگذارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، کاهش سهمیه آرد شهرستان را یادآور شد و ابراز داشت: این مشکل به خاطر کمبود گندم در سیلوهای شهرستان است و به محض غنی شدن سیلوها،  کمبود آرد برطرف خواهد شد.

گفتنی است نظارت بر بازار با به کارگیری نیروهای بیشتر، الزام متصدیان فروشگا‌ه‌ها و مراکز فروش به رعایت شئونات اسلامی در قالب بخشنامه از سوی مراجع ذیصلاح، هماهنگی بین دستگاه‌های نظارت کننده و کنترل امنیت بازارها از جمله جمعه بازار از سوی نیروی انتظامی در این نشست مورد پیشنهاد واقع شد.

انتهای پیام/82008/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول