اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

دشمنان از پیشرفت‌های نظام اسلامی هراسان هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت دشمنان ما تا این حد هراسان نبودند و نتیجه این تحریم‌ها بازگشت به خود و جوشش درون است.

دشمنان از پیشرفت‌های نظام اسلامی هراسان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های امروز نماز جمعه سراوان اظهار داشت: مردم مؤمن و نمازگزار را به کسب تقوای الهی دعوت می‌کنم چرا که طبق فرموده الهی کسانی که تقوای الهی پیشه کنند خداوند هم در زندگیشان گشایش ایجاد می‌کند که به خواسته‌های مطلوبشان برسند و رزق و روزی آن‌ها را از جایی که فکرش را هم نمی‌کنند می‌رساند.

وی افزود: روزنه‌های امید برای انسان‌ها در هر موقعیتی که هستند وجود دارد پس اهل طاعت و بندگی خدا باشید.

خطیب جمعه سراوان در ادامه از 18 اسفند روز بزرگداشت مرحوم سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شخصیت بزرگواری که به عنوان بنیانگذار نهضت بیداری است یاد کرد و بیان داشت: آن بزرگوار جهان شیعه که در زمینه وحدت جهان اسلام تلاش‌های فراوانی انجام داد هر چند سفرهای فراوانی به کشورهای مختلف داشت و ایرانی‌الاصل بودنش را مورد شک قرار داده‌اند اما آنچه مسلم است وی متولد اسدآباد همدان بوده و در قزوین درس می‌خوانده است و در محضر عالم بزرگ شیخ انصاری بوده و نهایتا به مرحله اجتهاد می‌رسد.

دهقان به 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 اشاره و با تبریک این روز به بنیاد شهید بیان داشت: شهیدان با رشادت‌های خودشان توانستند به عزت و افتخار ایران بیافزایند.

وی اضافه کرد: این خون پاک شهدا دستاوردهای فراوانی را برای ما به ارمغان آورده از جمله؛ باعث برافراشته شدن پرچم ایران شد، عزت و پیشرفت و اقتدار برای ملت ما آوردند، بازگشت هویت به جهان اسلام و الگو شدن ملت ایران که موجب بیداری ملت‌های مسلمان دیگر جهان شده است.

خطیب جمعه سراوان اشاره‌ای هم به نشست ارزشمند خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری کرد و ادامه داد: حضرت آقا بیانات راهگشایی را در این نشست مطرح کرد که می‌طلبد ما نیز به این نکات ارزشمند اهمیت دهیم.

دهقان افزود: مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان فرمودند که عوامل اصلی موفقیت‌های نظام ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه بر مردم و حفظ و تقویت روحیه امید است که عوامل استمرار حرکت و رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌تر و عبور از سختی‌های مقطعی است.

وی یادآورشد: این بیانات رهبری، نکات بسیار کلیدی است و باید در این سمت حرکت کنیم لذا توصیه مقام معظم رهبری به علما این است که باید دائما در کوره امید دمیده شود به ویژه که نشانه‌های امید نیز فراوان است.

امام جمعه سراوان خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها بر کشور ما وارد شده ما باید سعی کنیم آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم و بتوانیم بر توطئه‌های دشمن فائق آییم.

دهقان گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید «اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت دشمنان ما تا این حد سراسیمه نمی‌شدند و نتیجه این تحریم‌ها بازگشت به خود و جوشش درون است» همانگونه که در خصوص اورانیوم 20 درصد در ایران اتفاق افتاد، دشمنان خیلی مانع تراشی کردند ولی متخصصان ما با توکل بر خدا توانستند مسیر پیشرفت را طی کنند.

وی افزود: دشمنان ما تحریم‌های فلج کننده‌ای را برای ما ایجاد کردند ولی ملت فهیم ایران در 22 بهمن با شور بیشتری حاضر شدند لذا آقا توصیه می‌کنند مسئولان در بحث اقتصادی راه حل دهند که مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام/75002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول