اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد فارس خبر داد

کمک سالانه 12 تا 14 میلیارد تومانی مردمی به ایتام

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) فارس از کمک‌های مردمی 12 تا 14 میلیارد تومانی سالانه به ایتام در کشور خبر داد.

کمک سالانه 12 تا 14 میلیارد تومانی مردمی به ایتام

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی الهیاری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی دریایی است که می‌تواند تمام مشکلات را حل کند از کمک سالانه بین 12 تا 14 میلیارد تومانی مردم کشورمان به ایتام خبر داد و اظهار داشت: فقر یک بیماری مهلک اجتماعی است که اگر در رفع آن چاره‌اندیشی نشود، تبعات و معضلات ناشی از آن دامن‌گیر تمام اقشار جامعه می‌شود.

وی افزود: مدل فقرزدایی نظام اسلامی ما به فاصله 22 روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با عنوان کمیته امداد توسط حضرت امام (ره) اعلام و فرمان تشکیل آن صادر شد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی استان فارس اضافه کرد: از ویژگی‌های مدل فقرزدایی در کشور اسلامی ما این است که تمام مسئولان و مردم باید در آن مشارکت داشته باشند و منحصر به یک نهاد خاص نمی‌شود.

این مسئول میزان اسلامی بودن هر مسئول در نظام اسلامی را به اندازه مشارکت وی در فقرزدایی دانست و گفت: در بودجه‌های نظام اسلامی باید سهم فقرزدایی در نظر گرفته شود و با توسعه سنت‌های حسنه و همبستگی و تعاون، ریشه این نابسامانی اجتماعی را خشکاند.

وی با طرح این سئوال که آیا با این مدل فقرزدایی توانسته‌ایم خروجی‌های قابل قبولی داشته باشیم، تصریح کرد: هم‌اینک بر خلاف پیش از انقلاب، فقر مطلق نداریم و سطح رفاه اجتماعی در حد مطلوب است.

الهیاری به شاخصه‌های بهداشتی و درمانی اشاره کرد و ادامه داد: در تمام شاخصه‌ها از جمله سوادآموزی رشد چشمگیری را داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه پیش از انقلاب مسئولیت‌ها و سمت‌ها در اختیار طبقه اشراف بود، ابراز داشت: امروزه بیشتر نخبگان و مسئولان کشور از طبقه محروم و فقیر برآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما شاهد فقر نسبی در کشور هستیم بیان کرد:‌ کمیته امداد امام خمینی به عنوان یک درمانگاه بزرگ مبارزه با فقر هم دردها را شناسایی کرده و هم اینکه در راستای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی صورت داده است.

الهیاری با بیان اینکه 70 درصد خدمات‌گیرندگان کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند، گفت: این پیام بدی را به ما می‌دهد چراکه امروزه ما دچار پیچیدگی فقر و تنوع مشکلات هستیم.

این مسئول با بیان اینکه امروزه ما در کشور شاهد توسعه بیمه‌های اجتماعی هستیم، تصریح کرد: سیاست این کمیته حذف خدمات تسکینی و ارائه خدمات‌رسانی بهبودی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های 90 و 91، 200 میلیارد تومان در این استان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت و برای 12 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برنامه محوری آینده ما خدمات اشتغال است.

الهیاری با بیان اینکه در سال گذشته 15 میلیارد تومان قرض‌الحسنه‌های کوچک پرداخت کرده‌ایم، افزود: در برنامه‌های آینده کمک‌های بلاعوض را قطع و قرض‌الحسنه را جایگزین آن می‌کنیم.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول