اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

نباید به سادگی تحت تاثیر مذاکرات آلماتی قرار بگیریم / باید مطمئن شویم ما را بازی نمی‌دهند‌

خبرگزاری فارس: آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی گفت: نباید به سادگی تحت تاثیر مذاکرات آلماتی قرار بگیریم باید هوشیار باشیم، تا صداقت آنها ثابت نشده و فریب نخوریم.

نباید به سادگی تحت تاثیر مذاکرات آلماتی قرار بگیریم / باید مطمئن شویم ما را بازی نمی‌دهند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امام جمعه اراک در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: اگر واقعا آنها در 16 فروردین آمدند و با غنی‌سازی اورانیوم در حد 20 درصد موافقت کردند و از بهانه‌جویی‌ها دست برداشتند و تحریم‌ها را هم لغو کردند معلوم می‌شوند که می‌خواهند یک قدمی بردارند وگرنه می‌خواهند با ما بازی کنند و ما را فریب دهند.

وی با اشاره به اینکه گر‌چه عقب‌نشینی 1+5 نسبت به مواضع ایران نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد، اما تیم مذاکره کننده نباید به سادگی تحت تاثیر قرار بگیرد باید آنها را راست‌آزمایی کنیم، ببینیم آیا آنها با صداقت وارد شده و راست می‌گویند و یا این هم یک دروغ دیگر است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: باید مطمئن شویم ما را بازی می‌دهند و یا واقعا می‌خواهند با ما صادقانه برخورد کنند حرف ما این است که در این مذاکرات با ما با صداقت برخورد شود نه اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای ما نقشه‌های شیطانی داشته باشند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در گفت‌وگوهای 1+5 عقب‌نشینی خوبی نسبت به مواضع ایران انجام شد که می‌توان این مهم را نتیجه توسعه ‌یافتگی و پیشرفت فن‌آوری‌های ناشی از اقتدار علمی جمهوری اسلامی دانست.

وی تاکید کرد: اگر بخواهند با جمهوری اسلامی همکاری کنند باید حسن نیت و صداقت خودشان را نشان دهند تحریم‌های جاهلانه و احمقانه‌ای که علیه ملت ما وضع کرده‌اند را لغو کنند و دست از لجاجت بردارند.

عضو خبرگان رهبری گفت: اجلاس خبرگان هر شش ماه یک بار تشکیل می‌شود و مسائل گوناگون، شرایط و دغدغه‌های مختلف مطرح و جمع‌بندی و به صورت گزارش شفاهی و کتبی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود.

امام جمعه اراک برگزاری این اجلاس را کار با ارزشی خواند و افزود: در اجلاس خبرگان هم ارتباط خبرگان با ملت و هم ارتباط خبرگان با رهبری، ارتباط رهبری با خبرگان و در نهایت ارتباط خبرگان با مردم انجام می‌شود و در حقیقت این گردش اطلاعات در سطح کشور  به صورت حکیمانه انجام می‌شود.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست نسبت به مسائل معیشتی مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند و مردم را در فشار اقتصادی کمک کنند، وی اظهار داشت: مردم عزیز ما نیز باید با صرفه جویی و پرهیز از ولخرجی و اسراف زندگی خود را مدیریت کنند چرا که ملتی که قناعت کند به عزت و سربلندی می‌رسد.

وی به هفته نیکوکاری و احسان اشاره کرد و ادامه داد: همه ما باید شادی‌هایمان را با هم تقسیم کنیم و با کمک به نیازمندان کار معروف انجام دهیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در چند روز گذشته بزرگداشت هفت هزار بانوی شهید در سطح کشور را داشتیم، خاطر نشان کرد: آفرین بر این مادران و بانوان افتخار آفرین، درود بر مادران و بانوانی که در میدان‌های رزم و جهاد برای همه ما الگو و اسوه و مایه امید هستند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به این زنان افتخار آفرین مباهات می‌کند که درس فداکاری در راه دین، قرآن و اسلام را از دانشگاه حضرت زینب کبری(س) آموختند.

وی گفت: به منظور حمایت از شیعیان پاکستان فردا حوزه‌های علمیه استان مرکزی تعطیل خواهد بود و تجمعی در مدرسه حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت کشتار مظلومانه شیعیان پاکستان برپا خواهد شد.

اشاره به ایام سالروز شهادت آیت‌الله ربانی شیرازی و وفات آیت‌الله فاضل لنکرانی، همچنین هفته منابع طبیعی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول