اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مراسم «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» گزارش می‌دهد

غافلگیری کودکان در روز سخن گفتن «قلقلی»

خبرگزاری فارس: مراسم «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» که به میزبانی گرگان در جریان است، برای نخستین‌بار با سخن گفتن شهرام لاسمی معروف به «قلقلی» به زبان پسر بچه 5 ساله همراه بود که کودکان را غافلگیر کرد.

غافلگیری کودکان در روز سخن گفتن «قلقلی»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» که از 16 اسفندماه در سینما بهمن گرگان آغاز شده بود، جمعه‌شب به پایان رسید. 

شهرام لاسمی معروف به «قلقلی» در این مراسم برای نخستین‌بار حرف زد تا هم موجبات غافلگیری کودکان را فراهم کند و هم برای نخستین‌بار با اجرای متفاوتی روی صحنه بیاید. 

این مراسم با استقبال بسیار خوب کودکان گرگانی همراه شد و آنها خواستار تداوم اینگونه برنامه‌های شاد شدند. 

به گزارش فارس، مادر یکی از کودکان در حاشیه تماشای این نمایش در سینما بهمن گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بدون حمایت مالی دولت برگزاری چنین برنامه‌های شادی با مشکل مواجه می‌شود.

نرگس صلبی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به برگزاری چنین برنامه‌هایی نیاز دارند و نمی‌توان این نیاز را فقط توسط تلویزیون تأمین کرد.

آمدن «قلقلی» یک اتفاق جالب در حوزه نمایش کودک و نوجوان بود

مادر یکی دیگر از کودکان در حاشیه تماشای این جشن اظهار داشت: آمدن «قلقلی» به گرگان یک اتفاق بسیار جالب در حوزه نمایش کودک و نوجوان بود.

سارا دهباشی اظهار داشت: جالب‌تر از همه غافلگیری کودکان و نوجوانان دیروز و امروز در خصوص سخن گفتن «قلقلی» است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ ایرانی «قلقلی» را به عنوان یک شخصیت فاقد توانایی سخن گفتن می‌شناسند، خاطرنشان کرد: در این نمایش قلقلی در حضور کودکان و نوجوانان برای نخستین‌بار در طول سال‌ها فعالیت هنری خود سخن گفت.  

نمایش‌های شاد کودکانه باید تداوم داشته باشند

یکی از نوجوانان گرگانی نیز با ابراز رضایت از پخش این سریال، خواستار تداوم برگزاری اینگونه برنامه‌های هنری شد.

شایان علی‌محمدی اظهار داشت: نمایش «قلقلی» جذاب و همراه با طنز بوده و موجب شادی کودکان و نوجوانان شد.

به گفته وی، جای این برنامه‌ها برای کودکان خالی است و مسئولان باید برنامه‌های شاد و متنوع در زمینه کودک و نوجوان بیشتر برگزار کنند.

مسئولان مقررات دست و پاگیر برگزاری برنامه‌های شاد را حذف کنند

پدر یکی از کودکان نیز پس از تماشای نمایش «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» گفت: پس از مدت‌ها یک برنامه شاد و آموزشی با حضور یکی از هنرمندان باسابقه کشور در گرگان برگزار شد که جای تقدیر دارد. 

احسان عادلی افزود: مسئولان با حذف شرایط و مقررات دست و پاگیر باید شرایط برگزاری اینگونه برنامه را تسهیل کنند.

انتقاد از عدم حمایت مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از نمایش «قلقلی»

وی آنچه را که عدم حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از نمایش «قلقلی» عنوان می‌کرد، انتقاد کرده و خواستار کاهش برخی از هزینه‌ها به منظور تسهیل در برگزاری اینگونه نمایش‌ها شد.

لازم به ذکر است «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» که از شانزدهم اسفندماه در سینما بهمن گرگان آغاز شد برای نخستین‌بار با سخن گفتن شهرام لاسمی، معروف به «قلقلی» هنرپیشه معروف برنامه‌های کودک، همراه بود.

قلقلی در این نمایش با صدای یک پسر بچه شیطان با مزه پنج ساله سخن گفته و این نمایش به دلیل جنبه‌های شادی و آموزشی با استقبال بسیار خوب خانواده‌های گرگانی و حتی شهرهای اطراف مواجه شد.

سعید صالح‌آبادی کارگردان و یکی از بازیگران «جشن شادی بچه‌ها و عروسک‌ها» بود و علاوه بر وی، شهرام لاسمی «قلقلی» و یک عروسک به نام فانید نیز در نمایش فوق به ایفای نقش پرداختند.

برگزارکننده این نمایش شرکت «سرای شادی کودکان آناهیتا» بود که جمعه‌شب پس از سه شب اجرا به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام/83003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول