اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی:

«ماهک» خانه عشق به کودکان سرطانی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی گفت: انجمن «ماهک» جمعی برای عشق ورزیدن از ته دل به کودکان مبتلا به بیماری سرطان است.

«ماهک» خانه عشق به کودکان سرطانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی کواکبیان بعدازظهر امروز در همایش خیریه دانشجویی «مهر و مرهم» اظهار داشت: ماهک مجمع خیرین کودکان سرطانی است و دلیل اینکه اسمش را ماهک گذاشتند؛ این است که کودکان به ماه تشبیه شده‌اند و چون کودک هستند به ماهک یعنی ماه کوچک نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: مجمع خیرین ماهک دو سال است که تشکیل شده و هدف از تشکیل این مجمع، ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی برای کودکان و بیماران مبتلا به سرطان است.

استان‎های شمالی روی خط سرطان هستند

نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان‎های شمالی کشور در خط سرطان قرار دارند و بیشترین آمار کودکان سرطان در این استان‎ها قرار دارد؛ تصمیم گرفته شد که یک مرکز تخصصی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این راستا خیری به نام زنده‌یاد اسماعیل شهیدی زمینی به مساحت 102 هزار مترمربع برای ساخت این بیمارستان در ضلع غربی بیمارستان بوعلی سینا ساری اهدا کردند.

کواکبیان عنوان کرد: با توجه به اینکه 80 تا 90 درصد کودکان مبتلا به سرطان به زندگی برمی‎گردند و بهبود می‌یابند، این نیاز احساس شد که این اتفاق بیفتد و این بیمارستان ساخته شود.

فضای بیمارستان یک فضای کودکانه است / بیماری‎های خاص کودکان در این بیمارستان درمان می‎شود

نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی بیان داشت: فضایی که برای بیمارستان ترسیم شده است یک فضای کاملاً کودکانه است، یعنی ابتدای ورودی این بیمارستان به صورت پارک بازی در نظر گرفته شده است و شکل‌بندی اتاق‎ها هم کاملاً کودکانه است تا زمانی که کودک وارد این محیط می‎شود، احساس نکند که بیمار است و به بیمارستان آمده است.

وی اذعان داشت: علاوه بر اینکه بخش عمده‎ای از این بیمارستان به بخش سرطان اختصاص داده شده است، هر نوع بیماری که مربوط به کودکان باشد؛ آنجا مداوا خواهند شد.

کواکبیان متذکر شد: بیماری‎هایی که کودکان بیشتر مبتلا می‎شوند؛ همانند بیماری‎های خاص و هموفیلی در این بیمارستان درمان می‌شوند.

وی افزود: به لطف خدا و همکاری مسئولان مجوزهای لازم گرفته شد و در حال حاضر این بیمارستان در مرحله اولیه عملیات ساخت است.

وی ابراز داشت: شکر خدا تا به حال این مجموعه به واسطه وجود کودکان از کمترین مشکلی برخوردار بوده است، به هر حال زمانی خودمان کودک بوده‎ایم یا در حال حاضر صاحب فرزند هستیم و همه ما می‎دانیم که همراهی کردن با کودک چگونه است و چه لذتی دارد.

بیشترین مشکل ما اطلاع‌رسانی است

نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی گفت: خیلی از مردم و برخی از مسئولان هنوز نسبت به مجموعه ماهک آشنایی ندارند و نمی‌دانند مجموعه ماهک چیست.

وی بیان داشت: در این راستا برخی مجموعه ماهک تهران را مثال می‎زنند که جشن 20 سالگی آن نیز گرفته شده و آن مجموعه 20 ساله شده است.

کواکبیان متذکر شد: مجموعه ماهک یک مجموعه دو ساله است و از تمامی مردم، رسانه‎ها، مطبوعات تقاضا می‎کنم که مجموعه ماهک را بشناسند و به دیگران بشناسانند تا بتوانیم به سر منزل مقصود که همان بهبود همه کودکان سرطانی است، برسیم.

نایب رئیس مجمع خیرین کودکان سرطانی با اشاره به مشکلات این بیماران افزود: بیشترین انتظاری که این بیماران و خانواده‎های آنها دارند؛ دعا برای آنهاست و مشکل دوم آنها مشکل معیشتی است.

وی اظهار داشت: با توجه به مسائلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد؛ پروسه درمانی حدود پنج میلیون تومان نیاز است تا یک دوره درمان در مراحل مختلف شیمی درمانی رخ دهد.

کواکبیان در پایان تأکید کرد: شاید شیوه گلدکوئیست برای کار اقتصادی مناسب نباشد، اما این کار بهترین شیوه است که به صورت هرمی عمل شود و افراد بروند و به صورت حضوری اطلاع‌رسانی کنند تا همه در این کار خیر در خانه عشق سهیم باشند.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول