اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران گلستان:

نقش مردم در برنامه دستگاه‌های عملیاتی مشخص نیست

خبرگزاری فارس: جانشین مدیریت بحران گلستان گفت:‌ در برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی این استان در حوزه مدیریت بحران، سهم مشارکت مردم مشخص نیست.

نقش مردم در برنامه دستگاه‌های عملیاتی مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ صادق‌علی مقدم شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه آموزش بلایای طبیعی شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: بارها به موضوع مردم و نقش آنان در اجرای برنامه‌های مدیریت بحران اشاره شده اما در عمل برنامه مشخصی برای حضور و نقش‌آفرینی آنان در این برنامه‌ها وجود ندارد یا اگر هم هست، پراکنده و  مبتنی بر برنامه خاصی نیست.

مشارکت مردم در گرو آموزش و فرهنگ‌سازی است

وی خاطرنشان کرد: دستگاها باید اعلام کنند که در سالی که گذشت به چه میزان به شکل عملی از حضور و توان مردم در برنامه‌ها‌ی مرتبط با مدیریت بلایای طبیعی سود برده‌اند.

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه زیربنایی استان، آموزش و فرهنگ‌سازی را شرط اولیه مشارکت مردمی در مدیریت بحران قلمداد کرد و اذعان داشت: باید ضمن اولویت‌بندی برنامه‌ها، موضوعاتی را که می‌تواند مبتنی بر توانمندی مردم باشد مشخص کرد و سپس با برنامه‌ریزی برای ورود مردم به آن عرصه وارد عمل شد.

مشارکت مردم از بار مالی دستگاه‌ها می‌کاهد

مقدم یادآور شد: فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن مردم به موضوعات مرتبط با مدیریت بحران، علاوه بر کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌تواند بار مالی دستگاه‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: گام اول برای مشارکت مردم اعتمادسازی است و باید فضا را برای ایجاد این حس در بین دستگاه‌های اجرایی و مردم تقویت کرد.

در 14 شهرستان، دوره آموزشی بلایای طبیعی برگزار شده است

جانشین مدیرکل مدیریت بحران گلستان همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بلایای طبیعی در سطح استان گفت: با پایان این دوره در شهرستان آق‌قلا، دوره آموزشی غدیر یک در 14 شهرستان استان اجرایی شده است.

مقدم اضافه کرد: آموزش بیش از 700 نفر از مدیران لایه‌های دوم و سوم مدیریتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان گام بزرگی بود که با موفقیت برداشته شد.

دوره آموزش بلایای طبیعی در شهرستان آق‌قلا به مدت چهار روز از 12 اسفند ماه سال‌جاری آغاز و در روزهای 13، 16 و 17 اسفند ماه ادامه یافت.

در پایان این دوره از سوی اداره کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان برای فراگیران گواهینامه معتبر آموزشی صادر شد.

دوره ارزیابی خطرپذیری برنامه بعدی آموزش مدیریت بحران گلستان

مقدم با تاکید بر استمرار آموزش برای جامعه مدیران و کارشناسان مرتبط با مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در مرحله دوم آموزش به دنبال طرح مباحث مرتبط با تحلیل ارزیابی خطرپذیری خواهیم بود.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در سال آینده آموزش بلایای طبیعی در مرحله دیگر، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را به عنوان جامعه هدف در بر می‌گیرد.

در سال آینده برنامه آموزشی شریان‌های حیاتی تداوم می‌یابد

جانشین مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر پیگیری برنامه آموزشی شریان‌های حیاتی در استان اظهار داشت: مرحله دیگر این دوره آموزش تخصصی در سال آینده برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

شهرستان آق‌‌‌قلا با مساحت یک‌هزار و 762کیلومتر مربع، در 16 کیلومتری شمال گرگان و در کنار رودخانه گرگان‌رود واقع شده است.

انتهای پیام/83002/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول