اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی گلستان:

با وجود بارش برف تمام معابر گلستان باز است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی گلستان گفت: براساس گزارش‎‎های دریافتی از راهدارخانه‎های این استان به رغم بارش برف در برخی از مناطق، تمامی معابر باز است.

با وجود بارش برف تمام معابر گلستان باز است

حسین محبوبی لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در محورهای درازنو، توسکستان، اولنگ و خوشش ییلاق و چناران در محور کلاله و مراوه تپه، برف در حال بارش است. 

مسیرهای کوهستانی تاکنون دوبار برف‏‏‏‏‎روبی شده

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌ها تاکنون این مسیرها دوبار توسط  خودروهای این اداره کل برف‌روبی شده و اکنون مشکل رفت و آمد در این معابر وجود ندارد.

محبوبی اضافه کرد: نیروهای راهداری در مناطق پرخطر مستقر و درآماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به بارش برف در دیگر نقاط استان خاطرنشان کرد: در مسیرهای خوش ییلاق و جنگل گلستان در محدوده استان نیز بارش برف ادامه دارد، اما رفت‌ و ‌آمد خودروها به طور عادی در آن جریان دارد.

عضو کشیک دستگاهی مدیریت بحران گلستان گفت: با توجه به بارش باران و برف در محورهای عبوری، این مسیرها لغزنده هستند که بر این مبنا به رانندگان توصیه می‎شود، با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با دیگر خودروهای عبوری حرکت کنند.

اطلاع از وضعیت جوی و راه‎ها قبل از مسافرت

محبوبی با تاکید بر اهمیت آگاهی جوی مسافران قبل از سفر اضافه کرد: رانندگان پیش از سفر از طریق هواشناسی و راه و ترابری نسبت به وضعیت جوی و ارتباطی اطلاع حاصل کنند.

وی افزود: در سفر به ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی ضروری و حیاتی است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‎شود در این ایام، مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی در طول روز انجام شود.

کنترل فنی خودرو قبل از سفر

محبوبی یادآور شد: علاوه بر به همراه داشتن زنجیر چرخ، رانندگان ضمن کنترل فنی، از ایمنی فنی خودروی خود قبل از سفر اطمینان حاصل کنند.

داشتن بیسکویت و غذای کنسروی در مسافرت‌های زمستانی 

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان اذعان داشت: مسافران زمستانی طی سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غذای کنسروی یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل و تردد اجباری، از لحاظ کمبود غذا دچار مشکل نشوند.

توجه به توصیه‌های ایمنی راهداران و پلیس راه

محبوبی با تاکید جدی بر توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس راه توسط رانندگان خودروها در طول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به فعالیت هفت راهدارخانه در معابر اصلی استان خاطرنشان کرد: در این راهدارخانه‌ها بین 20 تا 25 نفر راهدار به شکل شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان محل استقرار راهدارخانه‎های ثابت را  درازنو، چارباغ، اولنگ، جنگل گلستان و دماغ برشمرد و یادآور شد: دو راهدارخانه سیار نیز در مسیرهای دوزین و دهنه زرین‎گل نیز به شکل شبانه‎روزی آماده خدمت‎رسانی به مسافران و شهروندان عزیز گلستانی هستند.

خبرهای جدید از وضعیت راه‌های استان اطلاع‌رسانی می‌شود

محبوبی تصریح کرد: چنانچه اطلاعیه یا خبر جدیدی مبنی بر اختلال در مسیرهای عبوری دریافت شود، از طریق این رسانه به هموطنان منعکس خواهد شد.

هم‎اکنون هوای گلستان بارانی و در برخی نقاط برفی است و بارش باران و برف به طور پراکنده در آن جریان دارد، به گزارش هواشناسی استان از فردا ظهر این سامانه جوی از استان خارج و روز جمعه هوای استان صاف و آفتابی خواهد بود.

انتهای پیام/83002/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول