اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی

مربیان فرهنگی مخاطبان اصلی تربیت دینی هستند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مربیان و فعالان فرهنگی به عنوان مروجان فرهنگ اسلامی، باید همواره خود را مخاطب اصلی تربیت دینی دانسته و از اعمال خود در بُعد معنوی غافل نشوند.

مربیان فرهنگی مخاطبان اصلی تربیت دینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی ظهر امروز در جلسه مشترک با شورای اداری موسسه آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت و لزوم تربیت دینی اظهار کرد: با اندکی ‏تفکر روشن می‏‌شود که سعادت انسان در گرو تربیت دینی است.

وی ادامه داد: تربیت‏ دینی می‏‌تواند ارتباط آفریده با آفریدگار را مستحکم‌‏تر کند و او را به قبول مسئولیت متعهد کند و در حقیقت انگیزه بعثت انبیا نیز بر همین هدف استوار است و قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت و انسان‌سازی،‏ در برخی از آیات به طور صریح به تربیت دینی و نقش آن در زندگی بشر می‌پردازد.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت و صحت انجام کار فرهنگی، خاطرنشان کرد: اگر تربیت و فرهنگ‌سازی بر اساس فطرت پاک و استعدادهای درونی انسان باشد، او با اخلاق اسلامی پرورش می‌یابد و بر تمام جامعه اسلامی اثر می‌گذارد بنابراین کار فرهنگی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حسینی با اشاره به نقش فعالان و مدیران فرهنگی افزود: مربی فرهنگی فردی است که خود در عمل به آموزه‌های اسلامی پیش قدم و پیشرو بوده و رفتار وی نمونه بارزی برای مخاطبان باشد.

وی مخاطبان اصلی تربیت دینی را مربیان فرهنگی معرفی کرد و ادامه داد: مربیان و فعالان فرهنگی به عنوان مروجان فرهنگ اسلامی و به ویژه در میان نسل جوان جامعه، باید همواره خود را مخاطب اصلی تربیت دینی دانسته و از اعمال خود در بُعد معنوی غافل نشوند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بر همین اساس ارتقاء بار معرفتی و اخلاقی فعالان و مربیان فرهنگی و همچنین تقویت زمینه‌های مطالعاتی و خواندن منابع دینی، اخلاقی و معرفتی باید مد نظر قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر رفتار هوشمندانه مربیان فرهنگی اظهار کرد: فعالان و مربیان باید در کار فرهنگی رفتار و برخورد هوشمندانه داشته باشند که بهترین روش یادگیری این هوشمندی، روش اهل بیت(ع) و داشتن برخوردهای متناسب با موضوعات مختلف است.

وی ادامه داد: در امور فرهنگی هر فردی بنا بر نقش و موقعیتی که دارد، دارای بار مسئولیت سنگینی است که برای انجام آن مسئولیت باید با شناخت اولویت‌ها، با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به آن اقدام کند.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بر اهمیت معرفت افزایی در امور دینی تأکید کرد و گفت: در انجام امور فرهنگی نباید تنها بر ارائه اطلاعات دینی به مخاطب اکتفا کرد بلکه ارائه این اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که در نهایت به معرفت افزایی و شناخت حقیقی از معارف دینی منتهی شود.

وی در پایان بر پیروی مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوی از منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: سیاست‌های مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوی در زمینه‌های سیاسی، بر سیاست‌های تولیت آستان قدس رضوی منطبق و برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب است.

در ادامه رضا خوراکیان، مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از این موسسه به عنوان نهادی با دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: فرهنگ سازی و انجام امور فرهنگی به ویژه برای جوان جامعه امروز یکی از دغدغه‌ها و اولویت های این موسسه محسوب می‌شود.

خوراکیان ضمن اعلام اقدامات انجام شده در موسسه مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، به تبیین برنامه‌های سال آینده موسسه و همچنین معرفی مدیران جدید پرداخت.

انتهای پیام/70004/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول