اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قطبی:

فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه محوریت داشته باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه اسلامی، محوریت پیدا کند و برای رسیدن به این امر هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه شود.

فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه محوریت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی در همایش بیستمین سالروز تأسیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان اصفهان که در مجتمع اهل‌‌بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد بالندگی‌های خاصی در کانون فرهنگی مساجد این استان هستیم و این امر به برکت خون شهدا، فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران و عنایات ویژه خداوند به این کشور است و باید این زمان را غنیمت شمرد.

وی با بیان اینکه مسجد اصلی‌ترین پایگاه عبادت معنویت و رشد و تعالی بشر است، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد باید در سطح جامعه اسلامی، محوریت پیدا کند و برای رسیدن به این امر هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آمار ارائه شده برای احداث کانون‌های فرهنگی مساجد در استان اصفهان که تعداد آنها یک‌هزار و 427 عدد است، افزود: بودن شک زحمات فراوانی برای رسیدن به این آمار کشیده شده است و نهادهای مختلفی فعالیت‌های فرهنگی استان را مدیریت کردند که امروز ما نتیجه آن را می‌بینیم.

وی مسجد را در گذشته پایگاه تمام امور علمی، حکمیت و دستگیری از نیازمندان دانست و ادامه داد: امروز نیز امر قضاوت در اختیار یک قوه بزرگ قرار داده شده و مسیر آموزش نیز به حوزه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها سرایت کرده است.

قطبی با بیان این مطلب اضافه کرد: دستگیری از نیازمندان به نهاد‌های خیرخواهانه واگذار شده و تنها مقوله‌ای که باقی مانده بعد مذهبی مساجد است به عنوان اساس اولیه این مکان مقدس است.

وی رونق بخشی به نماز جماعت یکی از ابعاد مذهبی این مکان الهی عنوان داشت و گفت: البته یادمان باشد اگر بین امور هنری و فرهنگی و اصول مذهبی جدایی بیفتد، بدون شک اثرگذاری فعالان فرهنگی مساجد کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امروز برخی از دبیرخانه‌های فرهنگی مساجد به صورت اختصاصی به امور فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه رونق بخشی به مساجد دلبستگی مردمی را به همراه دارد، یادآور شد: اگر این دلبستگی افزایش بیابد می‌فهمیم که اقدامات ما مفید بوده و در غیر این صورت باید راه حل را پیدا کرد.

انتهای پیام/63007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول