اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان فارس:

‌300 هزار تبعه بیگانه غیرقانونی در استان فارس‌‌ ‌زندگی می‌کنند‌

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری ‌فارس با اعلام حضور بیش از 300 هزار تبعه بیگانه در این استان ‌گفت: این افراد به صورت غیرقانونی ‌زندگی می‌کنند و 30 درصد از جرایم توسط آنها صورت می‌گیرد.

‌300 هزار تبعه بیگانه غیرقانونی در استان فارس‌‌ ‌زندگی می‌کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «هشتمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های کشور» صبح امروز با موضوع ارتقای جایگاه دادسرا‌ها در راستای اقتدار دستگاه قضایی و جلب اعتماد عمومی در سومین حرم اهل بیت (ع) به مدت یک روز آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش در سخنانی اظهار داشت: دادسرا یکی از ارکان مهم و تاثیر‌گذار در قوه قضائیه محسوب می‌شود چراکه بسیاری از وظایفی که در اصل 156 قانون اساسی بر عهده دستگاه قضا گذاشته شده است توسط این نهاد اجرا می‌شود.

ذبیح‌الله خدائیان با برشمردن کشف جرم، تحویل مجرم و اجرای مجازات توسط دادسرا به عنوان وظایف دادسرا در قانون اساسی تصریح کرد: از دیگر کار‌هایی که این نهاد در راستای ارتقای امنیت جامعه انجام می‌دهد، اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم و سعی در راه اصلاح مجرمان است.

وی تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم، مسئول احیای حقوق عامه و ناظر بر حسن اجرای قانون در نهاد‌های گوناگون بوده و در حقیقت این فرد، وکیل ملت است و در راه دفاع از حقوق مردم گام بر می‌دارد.

این مسئول با اعلام حضور بیش از 300 هزار تبعه بیگانه در استان فارس خاطرنشان کرد: این افراد به صورت غیرقانونی در این استان زندگی می‌کنند و 30 درصد از جرایم توسط آنها صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به وجود ضوابط در برخی از استان‌های کشور مبنی بر ممنوعیت اقامت اتباع بیگانه در آن‌ها، افزود: با توجه به مهاجر‌پذیر بودن فارس و خطرات مقیمان غیرقانونی برای امنیت و همچنین وجود برخی مشکلات از جمله خشکسالی و به تبع آن بیکاری بسیاری از مردم، باید برای تدوین قوانینی در راستای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز کشور‌های بیگانه به فارس، اقدام کرد.

خدائیان همچنین به برخورد قاطع با عوامل ناامنی در استان فارس تاکید کرد.

در ادامه این همایش، امام جمعه موقت شیراز در سخنانی بیان داشت: مرتبه دادستانی بسیار بالا‌ست و این منصب در اصل جایگاه انبیا و اولیا خداوند بوده است و در زمان غیبت معصوم، اهمیت این حرفه بیشتر احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ سید ابو‌فاضل رضوی ‌اردکانی اضافه کرد: با توجه به اسلامی بودن این نظام، انتظار مردم از دستگاه قضا بالا می‌رود و لازم است این نهاد با برطرف کردن برخی از مشکلات داخلی خود، در راه جلب رضایت ملت شریف ایران گام بردارد.

به گزارش فارس، «هشتمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های کشور» امروز پنج‌شنبه 17 اسفند ماه جاری در شیراز در حال برگزاری است.

در این همایش، دادستان کل کشور حجت‌الاسلام‌ غلام‌حسین محسنی‌ اژه‌ای، معاون امنیت وزارت اطلاعات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و دیگر مسئولان مربوط حضور دارند.

انتهای پیام/‌2448‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول