اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان- 52

نورمفیدی: مردم با عملکرد قوه قضائیه در پرونده اقتصاد بانکی آشنا نیستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با تقدیر از قوه قضائیه در برخورد با عوامل فساد بزرگ بانکی گفت: برخلاف عملکرد مثبت این دستگاه مردم با این عملکرد آشنا نیستند.

نورمفیدی: مردم با عملکرد قوه قضائیه در پرونده اقتصاد بانکی آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار علما، روحانیون و ائمه جمعه شیعه و سنی استان گلستان با رئیس قوه قضائیه در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان اظهار داشت: آشنایی مردم با عملکرد قوه قضائیه در این پرونده موجب تقویت نظام و این قوه می‌شود.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که مردم با فساد آشنا هستند از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با آن آشنا نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه قسط و عدل در سیره انبیا و ائمه (ع) است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه جایگاه بااهمیتی در دین دارد.

نورمفیدی تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم قوه قضائیه اجرای عدالت است. اسلام نگاه خاصی نسبت به قضاوت و شرایط قاضی دارد.

به گفته وی، دین اسلام شرایط خاصی برای قاضی تعریف کرده؛ حتی نگاه قاضی به طرفین باید براساس رعایت انصاف باشد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از ویژگی‌های قوه قضائیه را انتصاب رئیس آن از سوی ولی امر مسلمین عنوان کرد.

نورمفیدی عنوان کرد: این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که رؤسای قوای مقننه و مجریه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش قوه قضائیه نهاده شده و موفقیت در این مسئولیت‌ها نیازمند حمایت و همراهی با این قوه است.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: با بررسی‌هایی که من درباره دستگاه قضایی استان گلستان داشته‌ام به این نتیجه رسیدم که کلیت کارکنان این دستگاه سلامت مالی و اخلاقی دارند.

نورمفیدی اضافه کرد: با توجه به شرایط استان گلستان دادگستری استان با کمبود قاضی مواجه است.

وی ابراز امیدواری کرد که نیازهای نیروی انسانی دادگستری کل استان گلستان در بخش قضایی مطابق برنامه پنجم توسعه کشور تأمین شود.

لازم به ذکر است، رئیس قوه قضائیه به منظور بررسی مشکلات مردم و دیدار با کارکنان دادگستری، قضات، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، مدیران، نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و روحانیون و ائمه جمعه شیعه و سنی گلستان صبح روز چهارشنبه 9 اسفندماه 1391 وارد فرودگاه گرگان شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی را در این سفر مسئولان عالی قضایی همراهی کرده و نمایندگانی از سوی وی در پنج مسجد شهر گرگان و هفت شهر استان گلستان با مردم دیدار و مشکلات آنها را دریافت کردند. دیدارهای مردمی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز پایان یافت و دقایقی قبل جلسه شورای عالی قضایی به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در دادگستری استان گلستان برگزار شد؛ پس از این جلسه مصاحبه مطبوعاتی رئیس قوه قضائیه در فرودگاه گرگان برگزار شده و سپس به همراه مسئولان عالی قضایی گرگان را به مقصد تهران ترک می‌کند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول