اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی خوسف خبر داد

ایجاد 135 کیلومتر بادشکن در مناطق بیابانی خوسف

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف از ایجاد 135 کیلومتر بادشکن زنده و غیر زنده در مناطق بیابانی خوسف به منظور تثبیت شن و بیابان‌زدایی خبر داد.

ایجاد 135 کیلومتر بادشکن در مناطق بیابانی خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالحسین یوسفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: از محل اعتبارات مدیرت بحران(ماده 12) مبلغ 129 میلیون و 500 هزار تومان به اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار مبلغ 19 میلیون و 500 هزار تومان به منظور ایجاد و مدیریت هلالی‌های آبگیر در دشت‌های بیابانی خوسف هزینه شده که هم‌اکنون این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی صددرصد دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف اضافه کرد: همچنین مبلغ 110 میلیون تومان برای عملیات‌های مختلف آبخیزداری سطح شهرستان در ‌پروژه‌های مختلف هزینه می‌شود که هم‌اکنون این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار هستند.

یوسفی با بیان اینکه تاکنون تجهیز 67 حلقه چاه مالداری در این شهرستان توسط این اداره صورت گرفته است، افزود: در سطح شهرستان خوسف تاکنون 10 عدد تلمبه بادی نصب و ایجاد شده است.

وی از مدیریت و ایجاد هلالی آبگیر در 4 هزار و 791 هکتار از اراضی بیابانی منطقه سرچاه عماری این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون دو حلقه چاه برای تولید نهال و سایر عملیات بیابان‌زدایی در 8 هکتار در مناطق بیابانی خوسف حفر و تجهیز شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف یادآور شد: تاکنون 135 کیلومتر بادشکن زنده و غیر زنده در مناطق بیابانی خوسف به منظور تثبیت شن و بیابان‌زدایی انجام شده است.

یوسفی اذعان داشت: تاکنون عملیات بذرپاشی در یک‌هزار و 32 کلیومتر از اراضی شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون به میزان 238 هزار و 500 متر مکعب در این شهرستان سازه گابیونی اجرا شده است، گفت: همچنین 325 هزار و 800 متر مکعب عملیات خاکی در حوزه آبخیزداری در شهرستان خوسف انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف خاطر نشان کرد: عملیات نهال‌کاری(بیولوژیکی) تاکنون در 16 هزار و 780 هکتار در این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/69003/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول