اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

تویسرکان 5 کتابخانه عمومی دارد / سیاست‌های تشویقی عامل ارتقای مطالعه

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان با اشاره به وجود پنج کتابخانه عمومی در تویسرکان، گفت: سیاست‌های ترغیبی و تشویقی انگیزه مطالعه را بالا می‌برد.

تویسرکان 5 کتابخانه عمومی دارد / سیاست‌های تشویقی عامل ارتقای مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، حسین‌علی شرکائی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه کتاب بهترین مرجع برای آگاه ‌شدن است، افزود: مؤثرترین دوران از مراحل زندگی بشر برای انس با کتاب و کتابخوانی سن پایه و کودکی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده نقش اصلی را در نهادینه شدن مطالعه مفید دارد، اذعان کرد: مدرسه به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان جایگاهی مهم با کارکردی بنیادی هم‌راستا با خانواده در ارتقای سرانه مطالعه دارد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به امر کتابخوانی یک ضرورت است، متذکر شد: ترسیم برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده برای به‌کارگیری اصول هدفمند و درست برای ترویج این مهم لازم است.

وی اجرای سیاست‌های تشویقی را در بالا بردن انگیزه کتاب و کتابخوانی اثرگذار دانست و واکاوی و شناسایی راهکارهای گسترش و اشاعه کتابخوانی در پیکره اجتماع به ویژه در جامعه هدف با حضور کارشناسان مجرب  توسط متولیان و دستگاه‌های مرتبط  و اجرا در محیط‌ های هدف را خواستار شد.

شرکایی در ادامه  افزود: با بهره‌برداری از کتابخانه عترت منطقه اسلام‌آباد تویسرکان در سال جاری مجموعه کتابخانه‌های عمومی تویسرکان به پنج باب افزایش یافت.

کتابخانه‌های تویسرکان بیش از 3 هزار عضو فعال دارد

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نیز با اشاره به اینکه تعداد  55 هزار و 610 جلد کتاب‌ در کتابخانه‌های تویسرکان موجود است، اظهار داشت: در حال حاضر زیربنای کتابخانه‌ای شهرستان تویسرکان به ازای هر صد نفر از 2.83 متر مربع است که نسبت به میانگین استانی از رشد خوبی برخوردار است.

زری بیات با اشاره به اینکه کتابخانه‌های شهرستان به لحاظ تعداد کتب موجود رتبه نخست استان را دارد، افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان 3 هزار 579 عضو فعال دارد.

وی تعداد کتاب امانت داده شده در 10 ماهه امسال را 59 هزار و 356 جلد کتاب اعلام کرد و تصریح کرد: امروز به ازای هر صد نفر 53.58 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی تویسرکان موجود است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان تعداد کتاب درخواستی از سوی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در قالب طرح کتاب من را یک هزار و 138 جلد کتاب اعلام و تصریح کرد: تویسرکان در این امر رتبه دوم استان را از حیث تعداد کتاب دارد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول