اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92 محقق می‌شود

افزایش کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی همدان به 100 هزار جلد

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به وجود 30 هزار جلد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های همدان، این مهم را مطلوب دانست و گفت: البته تا پایان سال 92 باید میزان کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های همدان به 100 هزار جلد افزایش یابد.

افزایش کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی همدان به 100 هزار جلد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های شهرستان همدان با تأکید بر گسترش کتابخانه‌های مجازی و استفاده از نرم‌افزارها برای سال 92 اظهار داشت: در سال 92 باید شاخص‌های ترویج کتاب و کتابخوانی را با استفاده از راهکارهای مختلف افزایش داد.

وی با تأکید بر برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطوح مختلف یادآور شد: در همین راستا می‌توان با بهره‌گیری از کتاب‌های حجاب، بصیرت‌افزایی، احکام و ... در مقاطع مختلف مسابقه کتابخوانی برگزار کرد.

فرماندار همدان برقراری ایستگاه مطالعاتی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مفید دانست و گفت: ایجاد این ایستگاه‌ها در همه اداره‌ها می‌تواند در فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه هوشمند در همدان یادآور شد: ایجاد سومین کتابخانه هوشمند در همدان کار بسیار خوبی است که امروز در همدان شاهد اجرای آن هستیم.

قهرمانی‌مطلق در ادامه با اشاره به کمبود کتابخانه در برخی مناطق عنوان کرد: شورای شهر وعده ایجاد کتابخانه در چهار نقطه شهر را داده بود که باید با حضور در انجمن کتابخانه‌ شهرستان همدان، گزارش عملکردی از این وعده برای اعضا ارائه کنند.

وی به ضرورت ایجاد همایشی در سال 92 اشاره کرد و گفت: در این همایش باید صاحبنظران حوزه کتاب و کتابخوانی دعوت شوند و راهکارهای عملی ترویج کتابخوانی این حوزه را ارائه کنند.

فرماندار همدان اظهار داشت: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های همدان مطلوب است اما تا پایان سال 92 باید میزان کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی همدان به 100 هزار جلد افزایش یابد.

وی با اشاره به ایام پایانی سال و خانه تکانی منازل یادآور شد: اداره کتابخانه‌های عمومی همدان می‌تواند با فراخوان و اطلاع‌رسانی به مردم اعلام کند که در خانه‌تکانی کتابخانه‌های منازل کتاب‌هایی که مطالعه شده و نیازی به آن نیست را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

قهرمانی‌مطلق خطاب به اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان اظهار داشت: در راستای ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی هر فردی خود راهکارها را ارائه کند تا مشخص شود هر سازمان یا اداره چه برنامه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: این‌که شهرداری می‌خواهد نگارخانه نگاه نو را به خانه کتاب تبدیل کند، بسیار کار شایسته‌ای است و می‌تواند در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار باشد.

فرماندار همدان با اشاره به این‌که شهرداری‌ها باید در جلسه آینده گزارشی از قانون پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری به کتابخانه‌ها ارائه کنند، یادآور شد: شهرداری همدان مشخص کند که در اختصاص اتوبوس‌هایی به کتابخانه سیار چه اقداماتی انجام می‌دهد و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کند.

وی در پایان تصریح کرد: مباحث فرهنگی مسائلی نیست که بر عهده یک اداره باشد بلکه همه اداره‌ها و کسانی که در این حوزه فعال هستند، در مباحث فرهنگی باید ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول