اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال آینده محقق می‌شود

ممنوعیت فعالیت شهربازی‌های فاقد گواهی ایمنی

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: از ابتدای سال 92 از فعالیت شهر بازی‌های فاقد گواهی ایمنی ممانعت می‌شود.

ممنوعیت فعالیت شهربازی‌های فاقد گواهی ایمنی

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی در مراکز تفریحی، اظهار داشت: بروز هرگونه حادثه در واحدهایی که به این اداره کل معرفی نشده باشند و یا بدون اخذ گواهی ایمنی اقدام به بهره‌برداری کرده باشند به  عهده بهره‌برداران و شهرداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از تجهیزات فاقد گواهی ایمنی ممنوع است، افزود: شهرداران شهرهای استان همدان باید ضمن اعلام لیست مراکز تفریحی دارای این تجهیزات، به بهره‌برداران موکداً اعلام کنند که در فرصت باقیمانده تا فصل بهره‌برداری از این تجهیزات نسبت به رفع نواقص و دریافت گواهی ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: با توجه به بروز حوادث ناگوار حین بهره‌برداری از وسایل بازی در شهربازی‌های غیر ایمن که منجر به فوت و یا مصدومیت‌های شدید شده است، مراجع قضایی علاوه بر بهره‌برداران، درصدی از قصور را به عهده شهرداری‌ها اعلام کرده است.

وی تأکید کرد: بنابراین ضروری است برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه احتمالی سریعاً اقدامات مقتضی انجام شده و از صدور مجوز بهره‌برداری و اجازه استفاده از تجهیزات جدید فاقد گواهی ایمنی اکیداً خودداری شود.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول