اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی مطرح کرد

پلیس مخالف شادی و نشاط مردم نیست / اجرای مقتدرانه طرح انضباط اجتماعی

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع مسئولان انتظامی گفت: پلیس، مخالف شادی و نشاط مردم نیست.

پلیس مخالف شادی و نشاط مردم نیست / اجرای مقتدرانه طرح انضباط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، ایرج کاکاوند با اشاره به نمایان‌ترین ماموریت ناجا اظهار داشت: پلیس به عنوان نهاد واسط امنیت، نمایان‌ترین وظیفه‌اش سازماندهی امور انتظامی جامعه به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی است.

وی تصریح کرد: با رویکرد جامعه محوری پلیس، عملی کردن برنامه تقدم پیشگیری بر برخورد در حوزه ماموریت‌های نیروی انتظامی از جمله مهم‌ترین رویکردها است و در سال‌های اخیر جهت‌گیری‌ها در ناجا به سمت بالا بردن میزان امنیت عمومی و به تبع آن ارتقای میزان احساس امنیت سوق یافته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به ایام پایانی سال و اجرای مقتدرانه طرح انضباط اجتماعی در استان بیان داشت: با تدابیر صورت گرفته و در قالب برنامه‌ریزی مدون، طرح انضباط اجتماعی از ابتدای اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز در استان به مرحله اجرا گذاشته شده و تا کنون نیز دستاوردهای ارزنده‌ای حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان عامل حفاظت از امنیت ، پیشگیری از جرم، اعمال قانون و حراست از ارزش‌های حاکم بر جامعه برابر مقررات انجام وظیفه می‌کند و با این راهبرد و به منظور ثبات امنیت و آرامش شهروندان به ویژه در ایام خاص برخورد قاطع با افرادی که قصد از هم گسیختگی نظم اجتماعی را دارند را در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی به برخورد قاطع دستگاه قضایی و انتظامی با توزیع کنندگان مواد محترقه و افراد مزاحم نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی افرادی که اقدام به توزیع مواد محترقه غیرمجاز کنند، با برخورد شدید دستگاه قضایی و انتظامی مواجه خواهند شد و واحدهای صنفی متخلف نیز پلمب و مزاحمانی که توسط ماموران دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.

کاکاوند ایجاد و برقراری نظم و امنیت را لازمه مشارکت عملی مردم با پلیس خواند و تصریح کرد: یکی از راه‌های منطقی و اصولی برای دست‌یابی به امنیت اجتماعی، جدی گرفتن نقش مشارکت مردمی در همه شئون حیات انسانی است و فرماندهی انتظامی استان به آن به عنوان اصل اولیه پیشگیری اجتماعی نگاه می‌کند و خواستار تداوم آن در تمامی ماموریت‌های ناجاست.

انتهای پیام/87002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول