اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس ‌جمهور:

مصمم به دستیابی ساختاری نوین و کارآمد برای تامین امنیت منطقه هستیم

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه خود را ضامن امنیت خلیج‌فارس می‌دانیم، گفت: مصمم به دستیابی ساختاری نوین و کارآمد برای تامین امنیت پایدار منطقه هستیم.

مصمم به دستیابی ساختاری نوین و کارآمد برای تامین امنیت منطقه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمدرضا رحیمی دقایقی پیش در آئین افتتاحیه بیست و یکمین همایش بین‌المللی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان دارای پیشینه تمدنی بزرگ و موقعیت ویژه‌ای در کنار ظرفیت‌های اقتصادی و منطقی منحصر به فرد است.

وی با تاکید بر اینکه وجود 64 درصد ذخایر نفت و گاز و تأمین 30 درصد نفت دنیا از خلیج‌فارس این منطقه را بیش از پیش مهم کرده است، افزود: اهمیت این منطقه به دلیل شاخص‌های اقتصادی سبب تحمیل جنگ‌ها و مسایلی بر منطقه شده است.

رحیمی ادامه داد: معرفی تهدید‌های کاذب، احداث پایگاه‌های نظامی و حضور گسترده نیروهای نظامی و گاه دامن ‌زدن به مسابقه تسلیحاتی در منطقه از جمله مواردی است که کشورهای بیگانه با هدف تحقق زیاده‌خواهی خود در منطقه خلیج ‌فارس به دنبال آن هستند؛ از همین رو ثبات منطقه و امنیت آن را همواره در هاله‌ای از ابهام قرار دادند.

معاون اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه این امر می‌تواند ناشی از اطمینان نداشتن کشورهای منطقه به یکدیگر نیز باشد، افزود: از همین رو جمهوری اسلامی ایران در پی دستیابی به ساختاری نوین و کارآمد برای تأمین امنیت پایدار در منطقه است.

وی ادامه داد: معتقدم بهره‌گیری از فرصت‌ها و مقابله با چالش‌های موجود تنها با همکاری‌های فرامنطقه‌ای و اتحاد و دوری از راهکارهای بیگانگان میسر خواهد شد.

معاون اول رئیس‌ جمهور افزود: امنیت منطقه با محوریت صرف نظامی تأمین نخواهد شد، چرا که تجربه تاریخی بیانگر این است که کشورهای بیگانه با تکیه بر کسب منافع نامشروع خود قصد دارند به ایجاد تفرقه و تشدید نظامی‌گری در منطقه بپردازند و با استفاده از این حربه نعمت‌های خدادادی منطقه را به بهایی ناچیز خریداری و منطقه را به انبار تسلیحاتی خود تبدیل کنند.

رحیمی با بیان اینکه ایجاد پایگاه‌های نظامی در منطقه با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کشورهای بیگانه با هدف توجیه حضور خود همواره به دنبال ترویج ایران‌هراسی هستند و به این امر تأکید دارند.

وی در عین حال اظهار داشت: اما کشورهای منطقه می‌دانند که حضور ایران قدرتمند نه تنها به سود منطقه است، بلکه پیشرفت‌های ایران می‌تواند موجبات توسعه و مصونیت دیگر کشورها را در مقابل زیاده‌خواهی‌های بیگانگان نیز فراهم سازد.

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است دولت‌های منطقه می‌توانند با توجه به خواسته‌های مردم خود به ثبات پایدار دست یابند. 

وی ادامه داد: ما همواره خود را ضامن امنیت منطقه می‌دانیم و بر این اعتقادیم که ساکنان پیرامون خلیج ‌فارس از هر قوم و نژاد می‌توانند در صورت دخالت نکردن بیگانگان با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

رحیمی در پایان سخنان خود افزود: بنابر گفته‌های رئیس‌جمهور سیاست ایران در منطقه توسعه روابط صددرصدی با کشورها است.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول