اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان زنجان:

کار فرهنگی متناسب با موضوع قاچاق صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان زنجان گفت: کار فرهنگی متناسب با موضوع قاچاق در کشور صورت نگرفته است.

کار فرهنگی متناسب با موضوع قاچاق صورت نگرفته است

امیرحسین اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: پدیده قاچاق همه‌گیر بوده و ساز و کارهای لازم برای مقابله این پدیده در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا شامل همه نوع کالا می‌‌شود، افزود: فراز و نشیب‌ها و موج‌های بازار به افزایش یک نوع قاچاق کالا کمک می‌کند.

*نحوه مجازات و ضبط کالاهای ممنوعه تشدید شده است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای ممنوعه با انگیزه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نحوه مجازات و ضبط انواع کالاهای ممنوعه از جمله مشروبات الکی تشدید شده است.

وی با بیان اینکه داروهای قاچاق سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، افزود: کالاهای هدف و کالاهای ممنوعه بیشترین نوع کالاهای قاچاق را تشکیل می‌دهد.

اسکندری با اشاره به اینکه با همه اقدامات انجام شده تنها 10 درصد کالاهای قاچاق کشف می‌شود، خاطرنشان کرد: همواره درصدی از جرائم در جامعه وجود دارد و هیچ‌گاه این جرائم به صفر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه استفاده از کالاهای خارجی در جامعه برتری دارد، افزود: کار فرهنگی متناسب با موضوع قاچاق در کشور صورت نگرفته است.

*انسداد مرزها موجب کاهش قاچاق کالا شده است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان زنجان انسداد مرزها را از سیاست‌های کشور عنوان کرد و گفت: انسداد مرزها موجب کاهش قاچاق کالا شده است.

وی با بیان اینکه اگرچه واردات کالا در کشور کنترل می‌شود، افزود: اما نواقصی در ساز و کار و قوانین وجود دارد که در حال اصلاح است.

*شناسایی علل و عوامل قاچاق در جامعه

اسکندری بر ضرورت شناسایی علل و عوامل قاچاق در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید از بیان علل و عوامل قاچاق ترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اغلب مردم نمی‌دانند مصرف کالای قاچاق تولید را از بین می‌برد، افزود: مبارزه تنها را مقابله با این پدیده نیست.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق استان زنجان با اشاره به اینکه باید در بین آحاد جامعه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تا زمانی که کالایی برند خارجی نداشته باشد، مردم فکر می‌کنند از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی ورودی‌های متعدد را از دیگر دلایل افزایش قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 170 مبادی ورود کالا در کشور وجود دارد.

*مناطق آزاد نقش موثری در قاچاق کالا دارند

اسکندری با بیان اینکه مناطق آزاد نیز می‌توانند نقش موثری در قاچاق کالا داشته باشند، افزود: نظارت بر این مناطق نیز ضروری است.

وی طرح شبنم را از طرح‌های تاثیرگذار در کاهش قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب کاهش قاچاق کالا می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان زنجان بر ضرورت معرفی این طرح به مردم تاکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/73003/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول