اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

باند قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد / قاچاق 40 میلیارد تومانی فرآورده‌های نفتی

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: باند جعل و قاچاق سوخت با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در کرمان منهدم شد.

باند قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد / قاچاق 40 میلیارد تومانی فرآورده‌های نفتی

یدالله موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی اعضای یک باند قاچاق سوخت در استان کرمان شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: این باند بیش از 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی به ارزش 40 میلیارد تومان قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

موحد افزود: در این پرونده ابتدا ماموران دایره عملیات اداره اطلاعات پس از اخذ دستور قضایی منزل یکی از عناصر باند را در شهرستان کرمان مورد بازرسی قرار داده و در نتیجه آن تعداد زیادی مهر و اسناد جعلی مربوط به شرکت نفت و نیز دستگاه‌های مرتبط با جعل را کشف کردند.

وی ابراز داشت: در روند انجام تحقیقات، دستور دستگیری سایر مرتبطان صادر و تاکنون در مجموع تعداد 9 متهم دستگیر و تفهیم اتهام شده‌اند.

این مقام قضایی گفت: برخی از متهمان مذکور با توجه به نوع جرم پس از تفهیم اتهام کماکان تحت قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند و برخی هم با قرار تأمین کیفری متناسب آزاد شده‌اند.

موحد تصریح کرد: طی کارشناسی و بررسی‌های صورت گرفته اعضای این باند تاکنون بیش از 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را از کشور به ارزش 40 میلیارد تومان خارج کرده‌اند.

وی با تشریح نحوه قاچاق سوخت توسط این باند اذعان داشت: که سودجویان پس از انبار کردن فرآورده‌های نفتی در یکی از مخازن پمپ بنزین در شهر کرمان با تهیه بارنامه‌های جعلی مواد سوختی را به شهرستان‌های زابل و زاهدان قاچاق و در آن جا بین مشتریان خود توزیع و سپس به خارج از کشور منتقل می‌کردند.

موحد اذعان داشت: تحقیقات تکمیلی این پرونده کماکان در شعبه ششم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در حال انجام است.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول