اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

بودجه 92 کردستان 369 میلیارد تومان است / 252 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان کل بودجه 92 کشور را معادل 731 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 369 میلیارد تومان آن برای کردستان در نظر گرفته شده است.

بودجه 92 کردستان 369 میلیارد تومان است / 252 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری چهارشنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 252 میلیارد تومان آن اعتبارات عمرانی و 116 میلیارد و 369 میلیون تومان هم اعتبارات هزینه‌ای است.

وی  بودجه پیش‌بینی شده 92 کل کشور را معادل 731 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با بودجه سال گذشته 29 درصد رشد دارد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، با تصویب این ارقام 34 درصد بودجه کل کشور را بودجه عمومی و 66 درصد را نیز بودجه مؤسسات عمومی غیردولتی تشکل می‌دهد.

ازهاری با بیان اینکه وزن بودجه شرکت‌های دولتی در سال‌جاری 74 درصد بود، تصریح کرد: این رقم در سال آینده به 66 درصد کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سهم سرمایه‌گذاری‌های‌کل کشور که به بحث تولید و افزایش اشتغال منجر می‌شود، 137 هزار میلیارد تومان در بودجه 92 پیش‌بینی شده است.

ازهاری به تشریح بخش‌های مختلف لایحه بودجه سال آینده کشور پرداخت و افزود: کاهش وابستگی به درآمدهای نفت از طریق افزایش سهم درآمدهای غیرنفتی به صورت ویژه در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، 51 میلیارد دلار اعتبارات ارزی نفتی سهم دولت در بودجه 91 در لایحه سال آینده به 31 میلیارد دلار کاهش یافته است.

ازهاری تصریح کرد: به منظور تسریع در انجام کارها و سپردن اختیارات بیشتر به استانداران در توزیع اعتبارات، 39 درصد از مجموع اعتبارات کشور در اختیار استان‌ها قرار گرفته که متناسب با شرایط استان‌ها توسط استانداران تقسیم می‌شود.

وی از واگذاری خدمات آموزشی به همراه اعتبار به بخش‌های غیردولتی خبر داد و گفت: دولت در لایحه سال آینده برای هر دانش‌آموز یک میلیون و 200 هزار تومان و برای هر دانشجو نیز 3.5 تا 4 میلیون تومان هزینه می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: 37 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی در لایحه سال 92 پیش‌بینی شده که 2 هزار میلیارد از اعتبار عمرانی بودجه سال‌جاری کمتر است.

ازهاری ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، با احتساب ردیف‌های متفرقه و طرح‌های ملی استانی شده، 44 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به استان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این رقم از 34 درصد بودجه سال‌جاری به 44 درصد در سال آینده افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان سهم اعتبارات هزینه‌ای در لایحه مذکور را 73 درصد عنوان کرد و افزود: 41 درصد از هزینه‌ها مربوط به جبران خدمات کارکنان، 19.2 درصد یارانه‌ها و 20 درصد مربوط به رفاه اجتماعی است.

ازهاری تصریح کرد: از لحاظ طبقه‌بندی عملیاتی نیز 47 درصد از اعتبارات هزینه‌ای مربوط به اعتبارات رفاهی، 16.5  درصد اعتبارات آموزشی، 9.2 درصد اعتبارات دفاعی، 8.4 درصد اعتبارات بهداشت و سلامت و 20 درصد آن مربوط به دیگر حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 600 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور مربوط به اعتبارات عمرانی استانی است، اضافه کرد: این میزان 42 درصد از کل اعتبارات عمرانی را تشکیل می‌دهد و 14 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی با اولویت طرح‌هایی که از رشد فیزیکی بیشتری برخوردار هستند صورت می‌گیرد.

ازهاری خاطرنشان کرد:‌ 30 درصد از اعتبارات به پروژه‌هایی که رشد فیزیکی بالاتر از 20 درصد دارند اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه به تدوین سند توسعه فناوری اطلاعات کردستان اشاره کرد و گفت: این سند در دستور کار کارگروه پژوهش و فناوری قرار گرفت و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مجموعه ادارات مؤثر و نیازمند تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد:‌ تغییرات لازم با توجه به ادغام برخی از ادارات نیز مورد توجه قرار گرفته و  در حال حاضر این سند تدوین شده و آماده اجراست.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول