اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد

وعده سازماندهی 2000 رشته شغل در کشور/ یک ریال بودجه وزارت نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: وعده دادیم تا پایان سال 92 بیش از 2 هزار رشته شغل در کشور را سازماندهی کنیم.

وعده سازماندهی 2000 رشته شغل در کشور/ یک ریال بودجه وزارت نداریم

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرسول پورعباس ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری دانشگاه علمی کابردی مازندران، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی صاحب یک نظام آموزش عالی مهارتی هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته تمامی تلاش‌ها به شکلی هدایت می‌شد که توسعه آموزش عالی در حوزه علوم نظری بود و بیش از 4 میلیون دانشجو در حوزه علوم نظری از یک نظر فرصت و از منظری دیگر، فاجعه است.

پورعباس با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز به نقطه‌ای رسیده که نظام جامع علمی مصوب دارد که شامل سه زیر نظام آموزشی، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز شغل است، گفت: امروز ما این سه زیر نظام را به صورت عملیاتی اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی در خط مقدم این مسیر به عنوان مجری قرار دارد، تصریح کرد: یک ریال بودجه از وزارت نداریم.

پورعباس با بیان اینکه امروز به نقطه‌ای که رسیدیم که به هیچ وجه فرزندان این مرز و بوم را به سمت آموزش‌های نظری هدایت نمی‌کنیم، یادآور شد: مشاغل محیط کار را تبدیل به رشته تحصیلی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر شغل، یک رشته است، ادامه داد: در مقطع ارشد و دکترا با محوریت حل مسئله محیط کار، 50 پروژه ملی کشور را تبدیل به رشته کردیم.

پورعباس با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در بیشتر شهرها به معنای واقعی کلمه، توسعه پیدا می‌کند، متذکر شد: در دانشگاه علمی کاربردی، پروژه روی کاغذ نداریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور اظهار داشت: وعده دادیم تا پایان سال 92 بیش از 2 هزار رشته شغل در کشور را سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه 75 درصد از دانش‌آموخته‌های دانشگاه علمی کاربردی جذب محیط کار مرتبطی می‌شوند که در آن زمینه آموزش دیده‌اند، گفت: در حوزه صنایع غذایی این جذب به صورت 100 درصدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در زمینه گردشگری، شیلات، بنادر، صنایع غذایی و ... استعداد دارد، تصریح کرد: انتظار داریم مازندران به عنوان قطب فناوری لبنیات مطرح شود.

وی یادآور شد: هر کارخانه‌ای که برای تاسیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام آمادگی کند، ظرف مدت یک ماه مجوز تاسیس را صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/86007/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول