اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خبر داد

قیمت‌گذاری کالاها قبل از عرضه در نمایشگاه بهاره قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: کالاهای نمایشگاه بهاره این استان با هدف تنظیم قیمت توسط تیم ویژه کارشناسی قیمت‌گذاری شده است.

قیمت‌گذاری کالاها قبل از عرضه در نمایشگاه بهاره قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدیها عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه فروش بهاره در قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت کالاها قبل از عرضه در نمایشگاه بهاره قزوین توسط تیم ویژه کارشناسی قیمت‌گذاری شده و سپس برای عرضه در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فروش بهاره در دولت نهم و دهم با کمیت و کیفیت بهتری در استان قزوین برگزار می‌شود، ابراز داشت: تنظیم قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم در شب عید از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه در این استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله تعزیرات حکومتی و مجمع امور صنفی مشترک قزوین برای تحقق تنظیم قیمت کالاها در بازار نظارت و بازرسی مداوم انجام می‌دهد.

جمشیدیها با اشاره به اینکه نمایشگاه فروش بهاره با 270 غرفه کالاهای اساسی و ضروری مردم را در شب عید عرضه می‌کند، اذعان داشت: در این نمایشگاه مواد غذایی و پروتئینی، گوشت قرمز و مرغ، ماهی، برنج، لبنیات، روغن، پوشاک، کیف و کفش،‌آجیل و مواد شوینده را حداقل 10 و حداکثر 40 درصد زیر قیمت بازار به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کیفیت و کمیت برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: امسال مسئولان مربوطه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تلاش کردند تعداد تولیدکنندگان عرضه مستقیم کالا را در این نمایشگاه افزایش و تعداد واسطه‌گران توزیع کالا را کاهش دهند تا بتوانند قیمت کالاهای اساسی و ضروری در شب عید با قیمت منصفانه به مردم عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین کسب رضایت مردم از ارائه کالاها در نمایشگاه فروش بهاره را از مهم‌ترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برشمرد و بیان کرد: در این راستا این سازمان تلاش مضاعفی می‌کند تا مردم بتوانند به راحتی و آسان کالاهای موردنیازشان را از این نمایشگاه خریداری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاها در ماه‌های گذشته گفت: این امر به دلایل مختلفی از جمله افزایش نقدینگی و قیمت ارز اتفاق افتاده است و به همین دلیل برخی از کالاهای اساسی مردم افزایش یافته است.

جمشیدیها اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با فروشندگان متخلف که با سوء استفاده از این وضعیت گران‌فروشی کنند به شدت برخورد می‌کند و همچنین این سازمان با نظارت و بازرسی تلاش مضاعفی کرده تا بتواند از افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با اشاره به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، ابراز داشت: بیشتر کالاهای عرضه شده به مصرف‌کنندگان در این نمایشگاه تولیدات داخلی است.

این مسئول با بیان اینکه برخی کالاها مانند برنج سه میلیون و 200 تن مورد نیاز مردم ایران است که دو میلیون تن در این کشور تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز مردم نیست و باید یک میلیون تن واردات انجام شود تا بتوان برنج مورد نیاز مردم فراهم شود، اضافه کرد: به همین دلیل برنج خارجی در این نمایشگاه به متقاضیان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز خارجی در نمایشگاه فروش بهاره استان قزوین به مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود، ابراز داشت: عدم تأمین گوشت مورد نیاز مردم از دلایل مهم واردات گوشت به این کشور است که بین متقاضیان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول