اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی:

فرهنگ قرآنی در روستاها گسترش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح روستاها تأکید کرد.

فرهنگ قرآنی در روستاها گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سعید توکلیان عصر امروز در بازدید از خانه‌های قرآنی دشتستان اظهار داشت: قرآن به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب در تمام تاریخ بشریت است و گسترش فرهنگ قرآنی امری لازم است.

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان امور قرآنی باید در ترویج فرهنگ والای اسلامی و قرآنی اهتمام ورزند و در واقع اخلاق قرآنی شاخصه اصلی متولیان امور قرآنی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی خاطر نشان کرد: فرهنگ جامعه متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: اخلاق قرآنی شاخصه اصلی فعالان قرآنی است و مراکز قرآنی نیز در راستای اخلاقی‌ کردن گروه هدف خود به این خصیصه تلاش کنند.

توکلیان در این بازدید ضمن ارزیابی فعالیت‌های مختلف خانه‌های قرآنی دشتستان افزود: بخش مردمی به عنوان ناظر و امین ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به رصد فرصت‌های قرآنی با نگاه از منظر قرآن و معارف قرآنی اقدام کنند.

وی یادآور شد: خانه‌های قرآنی روستایی می‌توانند کاستی‌ها و انحرافات احتمالی در روستا را شناسایی و از طرق مناسب به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان انتقال دهند.

توکلیان ادامه داد: امسال شاهد اجرای مناسب طرح‌های قرآنی توسط مؤسسات قرآنی بودیم و امیدواریم این روند در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروزه دشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از مأیوس شدن از شکست نظامی، سعی در خلل وارد کردن به اعتقادات مذهبی مردم دارند و در این میان قشر نوجوان بیشتر در معرض این خطرات هستند که جذب جوانان به مساجد و کانون‌های قرآنی موجب خنثی شدن این دسیسه‌ها می‌شود.

توکلیان با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان دشتستان در فعالیت‌های قرآنی گفت: وجود چهره‌های بین‌المللی قرآنی در سطح شهرستان که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و نیازی به معرفی ندارند از پتانسیل بالای شهرستان در حوزه فعالیت‌های قرآنی حکایت دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در پایان خواستار ترویج هر چه بیشتر تفسیر، ترجمه، پژوهش، گسترش فرهنگ قرآنی، ایمان به مفاد و آیات و نهادینه کردن معانی قرآن در روستاها شد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول