اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد

فعالیت 240 کانون قرآن در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: 240 کانون قرآن در سطح دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

فعالیت 240 کانون قرآن در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام داوود رنجبران بعد از ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی دانشگاه‌ها در شیراز اظهار داشت: این تعداد کانون باید افزایش پیدا کند و همچنین تمام امکانات لازم برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید کانون‌های قرآن در شورای فرهنگ دانشگاه‌ها یکی از ارکان اصلی باشد، گفت: تمام حیثیت انقلاب اسلامی ما به معارف قرآن و عترت است و به هر میزان که این دو در نظام ما نفوذ پیدا کند، به ‌همان اندازه نیز موفق عمل می‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و تصریح کرد: این امر را در سند توسعه اسلامی دانشگاه‌ها دنبال کردیم، اما ایجاد این بستر توسط خود دانشگاهیان بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود و باید عده‌ای از دانشجویان این مهم را مطالبه کنند.

رنجبران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به قرآن دغدغه‌های فراوانی دارند، و یکی از دغدغه‌های معظم‌له در بخش حفظ قرآن است که وجود حدود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور را مطالبه کردند.

معاون مطالعات راهبردی نهادهای مقام معظم رهبری کل کشور با تأکید بر اینکه پیوند معارف قرآنی با رشته‌های تخصصی باید عمیق‌تر شود، ابراز داشت: این پیوند موجب روشن شدن ابعاد معجزه‌آسای قرآن می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در محیط‌های دانشگاهی باید علاوه بر فعالیت‌های قرآنی سطح جامعه، فعالیت‌های مهم و کلیدی قرآنی انجام شود.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها سه رویکرد را دنبال می‌کند، گفت: هدایت، حمایت و نظارت بر اجرای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، رویکردهای اصلی این نهاد است و بدون توجه به این که این فعالیت‌های قرآنی مربوط به کدام گروه در دانشگاه است حمایت همه‌جانبه از آن صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی دانشگاه‌ها با حضور 500 فعال قرآنی از استان‌های اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول