اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان خبر داد

خروج 6 هزار سیلندر معیوب از گردش کار سکوهای گاز پرکنی خوزستان

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان از خروج 6 هزار سیلندر نشت‌دار و معیوب از گردش کار سکوهای گاز پرکنی در استان خبر داد.

خروج 6 هزار سیلندر معیوب از گردش کار سکوهای گاز پرکنی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، علی رشیدوند اظهار کرد: در راستای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از سیلندرهای گاز مایع، به‌ویژه روستائیان و کشاورزان که جزو بیشترین اقشار مصرف کننده سیلندرهای گاز مایع هستند سیلندرهای معیوب گاز مایع پس از بازرسی و نظارت و در صورت عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه از گردش کار خارج می‌شوند.

*عامل اصلی فرسوده شدن سیلندرها

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان افزود: اکثر اتفاقات ناگوار که در این حوزه رخ می‌دهد به علت فرسوده و معیوب بودن سیلندرها بوده است که عامل اصلی فرسوده شدن سیلندرها شرایط خاص آب و هوای استان و عامل معیوب شدن و ضربه خوردن سیلندرها رفتار ناصحیح با سیلندرها در حین واژگون کردن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک نیک و پر کردن مخزن خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح و جابه‌جایی آنها است.

*6 هزار سیلندر فرسوده

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاسیسات گاز پرکنی در سطح استان موظف به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 841 "مقررات حمل و نقل و توزیع گاز مایع" و مجهز کردن سکوهای گازپرکنی خود به نوار نقاله، حوضچه تست غرقابی و عدم فعالیت به روش‌های ابتدایی و غیر ایمن شدند.

رشیدوند تصریح کرد: تاکنون 6 هزار سیلندر فرسوده و معیوب از گردش کار شرکت پاسارگاز اهواز خارج شد که این سیلندرها پس از بازدید اولیه و شمارش به طوری که غیر قابل استفاده باشند برش داده شده و در بازدید نهایی دوباره شمارش شده و طی صورت جلسه تنظیمی به مراکز ذوب ارسال شدند.

*20 هزار شیر سیلندر گاز مایع معیوب

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: تعداد 20 هزار شیر سیلندر گاز مایع معیوب و نشت دار نیز از شرکت پرسی ایران گاز اهواز جمع آوری و از چرخه توزیع خارج شد.

وی اضافه کرد: شیرهای فوق پس از جمع آوری طی دو مرحله بازدید و شمارش و در مرحله اولیه پرس و در بسته بندی 100 عددی مخصوص نگهداری و برای بازیافت به کارخانه‌های تولید شیر و سیلندر ارسال می‌شوند.

به گفته رشیدوند پرس یا به اصطلاح کوبیدن به گونه‌ای صورت می‌گیرد که شیر غیرقابل استفاده می‌شود.

انتهای پیام/72010/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول