اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی:

طرح ترک سیگار با نتایج بسیار مثبت در زندان‌های استان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: اجرای موفق طرح ترک سیگار تبعات مثبت و بسیار مفیدی برای زندان و مددجویان به همراه داشته است.

طرح ترک سیگار با نتایج بسیار مثبت در زندان‌های استان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک خشایار جمشیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور اجرای طرح ترک سیگار کمیته پیگیری طرح ترک سیگار و محدودیت مصرف دخانیات در زندان‌های استان تشکیل و برنامه‌ ریزی‌های بسیار خوبی را در این زمینه به مرحله اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح گامی موثر در راستای افزایش سطح سلامت جسمی و روحی  مددجویان و به ویژه افراد غیر سیگاری حاضر در زندان‌ها  بوده و استفاده از ابزارهای تشویقی مانند مرخصی  و....  و همچنین مکمل‌های جایگزین از جمله آدامس‌های ترک سیگار نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در موفقیت این طرح و در نهایت حرکت به سمت زندگی سالمتر برای زندانیان داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به فرایند  اجرایی این طرح از ابتدا گفت: طرح ترک سیگار در شورای اداری مطرح و ضمن جمع‌بندی نظرات کارشناسان و توجیه کارکنان در روند اجرا و اطلاع رسانی تدریجی در باره عواقب و مضرات سیگار توسط پزشک و روحانیون و تداعی و آمادگی ذهنی به مددجویان در کلیه زندان‌های استان آغاز شد.

وی در ادامه گفت:  طرح‌ریزی برنامه‌های مفرح فرهنگی و ورزشی، فراخوان عمومی به منظور شرکت داوطلبانه در طرح ترک سیگار و جدا سازی داوطلبان شرکت در طرح به صورت بندهای جداگانه، پیش بینی اهرم‌های تشویقی برای داوطلبان از جمله مرخصی، ملاقات، درخواست عفو و... و ایجاد انگیزه برای دیگر مددجویان و همچنین ایجاد محدودیت‌هایی چون ایجاد اماکن خاص و محدود برای استعمال سیگار و محدودیت فندک، تشکیل جلسات توجیهی و تشریح مضرات اقتصادی، روحی و جسمی مصرف سیگار برای خود و خانواده مددجویان و در نهایت کاهش تدریجی و پلکانی مصرف سیگار  ادامه یافت.

جمشیدی بیان کرد: این طرح برکات بسیار ارزشمندی به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به افزایش حالت خود کنترلی در فضایی عاری از آلودگی به مواد دخانی، کاهش محسوس بیماری‌ها، مراجعه به پزشک و واحد بهداری زندان، ابراز رضایت حداکثری  مددجویان و خانواده آنها از وضعیت موجود، کاهش استعمال به صورت پلکانی و در نهایت قطع آن، کاهش هزینه‌های اضافی مددجویان و همچنین کاهش فشار اقتصادی وارده به خانواده آنها، کاهش ذهنیت منفی نسبت به زندان با اطلاع رسانی در سطح جامعه، افزایش گرایش به مصرف مواد مفید از جمله مواد پروتئینی و.... ، قطع آلودگی محیطی به وجود آمده برای کارکنان و  مددجویان غیر سیگاری اشاره کرد.

وی افزایش ضریب امنیتی زندان از نظر خطرات احتمالی ناشی از حریق، تسهیل در اجرای طرح روان درمانی، خارج شدن مددجویان از وضعیت به وجود آمده  و ایجاد سازگاری با محیط جدید، جایگزینی فعالیت‌های سازنده اعم از ورزشی، هنری، کتابخوانی و آموزشی  ابراز رضایت گروهی به ویژه مددجویان غیر سیگاری و ایجاد پویایی و شادابی روحی و روانی در بندها را از دیگر نتایج مثبت این طرح برشمرد.

انتهای پیام/87002/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول