اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در جیرفت

خبرگزاری فارس: جیرفت یکی از بزرگترین شهرهای استان کرمان است، اما با وجود ترافیک سنگین در بعضی از ساعات شبانه‌روز و تعداد زیاد چهارراه‌ها و پیشرفت علم و فناوری هیچ دوربین کنترل ترافیکی در سطح این شهر نصب نشده است.

ضرورت نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، استفاده از دوربین‌های مداربسته سال‌ها است که در بسیاری از کشورهای دنیا برای کاهش تردد پلیس در سطح خیابان‌ها از یکسو و کنترل بهتر فضاهای شهری از سوی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سیستم‌ها امکانی برای اعاده حقوق شهروندان و پیگرد مجرمان و مخلان آسایش و امنیت عمومی است و به صورت شبانه‌روزی در مرکز راهنمایی و رانندگی و مرکز پلیس کنترل می‌شوند که هدف از نصب آنها کنترل ترافیک، کنترل سرعت خودروها و وضعیت جاده‌ها است.

با توجه به مسائل پیش باید گفت: نصب دوربین‌های مختلف از طرف ارگان‌های مسئول در نقاط مختلف شهر و جاده‌ها اقدامی نه برای کنترل شهروندان، بلکه رویکردی روزآمد و علمی برای کنترل پیوسته شهروندان از خطراتی است که قانون‌شکنان در صورت اطمینان از نبودن پلیس یا سیستم‌های حفاظتی این چنین برای آنها ایجاد می‌کنند.

حتی اگر مشکلات مادی و مالی در تامین نیروی انسانی و حضور همواره آنها در تمام محیط‌های شهری را نادیده بگیریم، نصب این دوربین‌ها موجب تحکیم امنیت عمومی می‌شود.

نیروی انتظامی با استفاده از این ظرفیت‌ها به هم‌افزایی امکانات دستگاه‌ها و نهادهای کشور در راستای اهداف انتظامی و حفظ امنیت عمومی کمک می‌کند.

هیچ دوربین کنترل ترافیکی در سطح شهر جیرفت وجود ندارد

جیرفت یکی از بزرگترین شهرهای استان کرمان است اما با وجود ترافیک سنگین در بعضی از ساعات شبانه‌روز و تعداد زیاد چهارراه‌ها و پیشرفت علم و فناوری هیچ دوربین کنترل ترافیکی در سطح این شهر نصب نشده است.

بی‌شک نصب این دوربین‌ها می‌تواند به کنترل بهتر رفت و آمد خودروها کمک کند و موجب کاهش تخلفات رانندگی توسط شهروندان شود.

دوربین‌های مداربسته عامل پیشگیری از بعضی ناهنجاری

عباس ابراهیمی فرمانده انتظامی جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر اظهار داشت: دوربین‌های مداربسته موجب پیشگیری از بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: دنیای امروز دنیای الکترونیک است و مسائل فنی جایگزین اقدامات فیزیکی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه یک مغازه‌دار برای پیشگیری از سرقت در مغازه خود دوربین نصب می‌کند، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است، تصریح کرد: دوربین‌های کنترل در سطح شهر هم موجب کنترل ترافیک و سرقت می‌شود.

فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به تجربه شهرهایی که در آنها دوربین نصب شده است، خاطر نشان کرد: دوربین‌ها موجب پیشگیری از جرم شده است و اگر هم جرمی صورت گرفته در کشف جرم کمک کرده است.

فارس امیدوار است مسئولان از جمله فرمانداری، شهرداری و استانداری نسبت به راه‌اندازی این دوربین‌ها در سطح شهر جیرفت اقدام کنند تا شاهد پیشرفت فرهنگ، فناوری و علم این شهرستان در کنار تمدن هفت هزار ساله آن باشیم.

=============

گزارش از معین سعیدی

=============

انتهای پیام/80003/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول