اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان شمالی:

4 پارک ترافیک در شهرهای خراسان شمالی احداث شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار پارک ترافیک ویژه کودکان در شهرهای این استان احداث شده است.

4 پارک ترافیک در شهرهای خراسان شمالی احداث شده است

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه تاکنون چهار پارک ترافیک ویژه کودکان در شهرهای این استان احداث شده است، اظهار کرد: این پارک‌های ترافیک در شهرهای گرمه، جاجرم، شیروان و بجنورد ایجاد شده است.

وی افزود: احداث یک پارک ترافیک کودک نیز در یکی از شهرستان‌ها در دستور کار اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی قرار دارد.

این مسئول مهم‌ترین هدف از راه اندازی پارک ترافیک را آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی و ترافیک عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی آموزش را پایه و اساس فرهنگ ترافیک دانست و گفت: باید از طریق ظرفیت‌های مختلف این آموزش‌ها را در جامعه نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: آموزش رانندگی برای کودکان به کمک وسایل موجود در این بوستان‌ها ترافیک  می‌تواند گامی مهم برای کاهش تلفات جاده‌ای باشد.

سبحانی اظهار کرد: بی‌تردید آموزش صحیح رانندگی به کودکان سبب کاهش تصادفات طی سال‌های آتی در جاده‌های کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه‌ آموزش افراد جامعه باید از سنین کودکی آغاز شود، گفت: راه اندازی این پارک‌های ترافیک با همین هدف صورت گرفته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی به عوامل بروز حوادث جاده‌ای اشاره کرد و افزود: سه عامل «خودرو، جاده و عوامل انسانی»‌ در بروز حوادث جاده نقش موثری ایفا می‌کنند.

به گفته وی، عامل انسانی بیشترین نقش را در بروز این حوادث داشته از این رو با آموزش صحیح می‌توان تا میزان زیادی سوانح رانندگی را کاهش داد.

سبحانی تصریح کرد: خوشبختانه در بخش‌های عوامل جاده‌ای تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است لیکن در بخش عوامل انسانی همچنان نیازمند فرهنگ سازی جدی‌تر هستیم.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 867 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول