اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی برخی نگرانی‌ها از حذف برخی دوربرگردان‌ها در یاسوج صورت گرفت

دفاع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های ترافیکی یاسوج

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی برخی نگرانی‌ها از حذف برخی دوربرگردان‌ها در یاسوج به دفاع از طرح‌های ترافیکی پرداخت.

دفاع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های ترافیکی یاسوج

سیدحسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از طرح‌های ترافیکی و برخی تغییرات در دوربرگردان‌ها و میدان‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کرد و اظهار داشت: شهر یاسوج و طراحی هندسی معابر آن ظرفیت جمعیت 500 هزار نفری را هم دارد و مشکل فعلی ترافیک در این شهر به معابر و هندسه خیابان‌ها و تقاطع‌ها مربوط نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکل ترافیک شهر یاسوج را مربوط به فرهنگ رانندگی آن دانست و ادامه داد: اگر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان رعایت شود، شاهد ترافیکی روان و مطلوب خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان ما با قوانین آشنا بوده و به حقوق عابران و سایر رانندگان احترام بگذارند؛ بدون نیاز به زیرگذر و روگذر نیز ترافیک غیرطبیعی در شهر یاسوج نخواهیم داشت.

صابری در پاسخ به این سؤال که برخی تغییرات و اصلاحات در وضعیت دوربرگردان‌ها و میدان امام حسین این شهر موجب نگرانی‌های در بین رانندگان شده است، تصریح کرد: طرح‌های ترافیکی انجام شده در شهر یاسوج با نظر همه اعضای مرتبط با شورای ترافیک اتخاذ شدند و اینگونه نبوده که استاندار شب بخوابد و صبح بلند شود و برخی دوربرگردان‌ها را ببندد و یا خیابانی را یک‌طرفه کند.

                                        نمایی از نقشه هوایی میدان معلم شهر یاسوج

* کاهش تصادفات درون‌شهری با طرح‌های جدید ترافیکی در یاسوج

مقام ارشد اجرایی احداث چپ‌گردهای میدان استانداری این شهر را استاندارد خواند و اذعان داشت: این میدان با پنج ورودی که دارد؛ شاهد ورود حجم عظیمی از خودروهایی است که در صورت نبودن این چپ‌گردها مجبور هستند برای خروج میدان استانداری را دور بزنند که بدون شک موجب ترافیک سنگینی می‌شوند، اما با احداث این چپ‌گردها در همه ورودی‌های میدان امام حسین، بخش زیادی از خودروها بدون ورود به میدان، مقصد بعدی خود را ادامه می‌دهند.

صابری خطاب به مردم گفت: برخی دوربرگردان‌ها و تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ شده از جمله بلوار ارم و میدان معلم هنوز به صورت کامل اجرا نشده که در صورت تکمیل آن‌ها، مردم تغییرات را لمس خواهند کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نصب چراغ قرمزها را در همه میادین و تقاطع‌ها از اقدامات خوب طرح‌های ترافیکی خواند و بیان داشت: چرا منتقدان به نصب چراغ‌های قرمز اشاره‌ای نمی‌کنند، اما اگر در یک دوربرگردان یک ایرادی هست آن را به استاندار ربط می‌دهند.

 

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاهد کاهش تصادفات درون‌شهری هستیم، عنوان کرد:‌ براساس آمار پلیس در نقاط اصلاح شده ترافیکی در شهر یاسوج آمار تصادفات به طور محسوسی کمتر شده است.

* قبل از اصلاح معابر باید به فکر اصلاح فرهنگ رانندگی‌امان باشیم

وی خطاب به مردم گفت: ‌استاندار در جلسات از جمله شورای ترافیک یک رأی بیشتر ندارد و همه مدیران برای این تغییرات نظر می‌دهند و شما بدانید که برای هر دوربرگردانی شاید چندین جلسه برگزار شود تا نتیجه‌ای اتخاذ شود.

وی با دفاع مجدد از طرح‌های ترافیکی شهر یاسوج تأکید کرد: اگر طرح‌های ترافیکی تصویب شده از سوی شهرداری به صورت کامل اجرا شوند، شاهد برطرف شدن مشکلات ترافیکی در شهر گردشگرپذیر یاسوج خواهیم بود.

صابری در پایان اضافه کرد: با وجود آنکه به آینده این تغییرات در برخی دوربرگردان‌ها و میادین شهر و نقش آن‌ها در تسهیل ترافیک خوش‌بین هستم، اما بازهم تأکید می‌کنم که قبل از اصلاح معابر و خیابان‌هایمان باید روی فرهنگ رانندگی‌ کار کنیم، چراکه ریشه مشکلات ترافیکی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به علت ضعف در رانندگی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول