اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

توجه به اصول معماری اسلامی در سازه‌های اطراف حرم رضوی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان‌رضوی خواستار استفاده از ظرفیت قانونی بازار سرمایه کشور در نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی شد.

توجه به اصول معماری اسلامی در سازه‌های اطراف حرم رضوی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، طی نشستی با شهردار و مدیران منطقه ثامن شهرداری مشهد، بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود بازار سرمایه کشور در نوسازی و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی(ع) تاکید کرد.

اعلایی با اشاره به فرصت‎های ایجاد شده در نتیجه اجرای قانون جدید بازار سرمایه، برای تامین منابع مالی مورد نیاز طرح نوسازی بافت پیرامونی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، اظهار کرد: در این راستا، باید استفاده از شیوه‌های نوین در حوزه تامین منابع مالی این پروژه‌های عظیم در دستور کار قرار گیرد که از شاخص‌ترین این روش‌ها می‌توان به استفاده از بستر بازار سرمایه برای خرید و فروش سهام پروژه‌ها، البته با ایجاد انگیزه‌های خیرخواهانه در سهامداران و در نظر گرفتن این انگیزه‌ها، اشاره کرد.

وی اعلام کرد: در صورت وجود تضمین‌های لازم، برای جلب اعتماد مردم می‌توانیم در جهت استفاده از سرمایه‌های خرد برای اجرای این پروژه‌های بزرگ در پایتخت معنوی ایران اسلامی گام برداریم.

اعلایی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تقویت نقش بخش غیردولتی در نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم، بر وجود یک نگاه جامع‌نگر برای لحاظ نیازهای تمام زائران حضرت رضا(ع) از فرهنگ‌ها و سطوح اقتصادی و اجتماعی مختلف تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان‌رضوی در ادامه، توجه به اصول معماری اسلامی در ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر رضوی را ضروری دانست و افزود: در اجرای پروژه‌های نوسازی اطراف حرم، باید افق بلند مدت به لحاظ الگوهای اسلامی و ایرانی توسعه با حساسیت‌های مدنظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، شهردار منطقه ثامن مشهد نیز هوشمندسازی پروژه‌ها، ساخت و سازهای زیرزمینی، استفاده از تکنولوژی روز، توجه به ایجاد فضای سبز و ایجاد پیوست فرهنگی، اجتماعی، فناوری و پدافند غیرعامل برای پروژه‌ها را از جمله ویژگی‌های اجرای طرح نوسازی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی برشمرد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول