اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو انجام شد

برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دو نقطه شهر اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه سال نو و تسهیل خرید مردم در روزهای پایانی سال، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 200 غرفه در دو نقطه شهر اردبیل آغاز به کار کرد.

برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دو نقطه شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل عصر امروز در آیین گشایش این نمایشگاه در اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 200 غرفه برای عرضه کالاهای اساسی مردم با 30 درصد تخفیف در نمایشگاه بین‌المللی و همچنین میدان وحدت اردبیل فعالیتش را آغاز کرد.

کاظم دبیر ادامه داد: قرار نیست در این نمایشگاه‌ها اجناس و کالاهای بنجل و همچنین بی‌کیفیت عرضه شود، چراکه بسیاری از خانواده‌ها علاقمند هستند، به صورت متمرکز خرید خود را از این نمایشگاه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از امروز تا 25 اسفندماه فعال است و شهروندان می‌توانند از ساعت 15 تا 21 شب از این نمایشگاه دیدن کرده و خرید خود را انجام دهند.

دبیر همچنین از عرضه یک‌هزار تن سیب و یک‌هزار و 200 تن پرتقال در 45 نقطه شهر اردبیل خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن، 300 تن نیز برای شب عید ذخیره‌سازی شده است.

این مسئول از عرضه 105 تن پسته در نمایشگاه بهاره خبر داد و بیان داشت: پسته به قیمت 30 هزار تومان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به فروش می‌رسد.

وی با تأکید بر ادامه توزیع گوشت و مرغ منجمد و همچنین گوشت قرمز گرم یادآور شد: باید نظارت و کنترل بر نحوه توزیع و قیمت‌گذاری ادامه داشته باشد.

فرماندار اردبیل، هرگونه احتکار کالاهای اساسی و یا افزایش خودسرانه قیمت اقلام پرمصرف عموم شهروندان را عملی مجرمانه و غیرقانونی توصیف کرد.

دبیر ادامه داد: در صورت مشاهده برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد و هیچ اغماض و گذشتی نیز در این زمینه قابل قبول نیست.

وی گفت: ‌در این راستا به 770 مورد پرونده در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده و متخلفان به هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

دبیر افزود: در کنار تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت نظارت از طریق شورای اصناف نیز انجام می‌شود که عموم شهروندان می‌توانند؛ تخلفات صنفی را به مراجع ذیصلاح گزارش داده و در این زمینه ناظران و اکیپ‌های کنترلی را همراهی کنند.

وی از عرضه 340 تن برنج خارجی در نمایشگاه‌ها و مراکز توزیع خبر داد و عنوان کرد:‌ عرضه این کالا با نرخ مصوب صورت می‌گیرد.

دبیر بر آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و بهداشتی برای پذیرایی از مسافران تأکید کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون دستگاه‌های مرتبط کشیک‌های نوروزی خود را اعلام کرده و در طول این ایام آماده خدمت به عموم مردم هستند.

این مسئول اذعان داشت: پنج چادر برای رفاه حال عمومی و دسترسی آسان به خدمات در ورودی‌های شهر اردبیل با هدف ارائه میوه و سایر کالاها به مسافران و گردشگران تا پایان تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود.

وی به ارائه کالاهای اساسی و سایر کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و 300 مرکز فروش دیگر اشاره کرد و ادامه داد:‌ عرضه کالاهای اساسی و پوشاک به همراه سایر لوازم موردنیاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مرکز فروش تعیین شده با 30 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

عرضه میوه در بخش‌ها و روستاهای بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل بیان داشت: عرضه میوه و سایر کالاها در مراکز بخش‌ها و روستاهای بزرگ با هدف خدمت‌رسانی بهتر به روستائیان ارائه می‌شود.

دبیر از عرضه یک‌هزار و 225 تن روغن نباتی و 531 تن شکر و پودر شوینده در مراکز فروش و نمایشگاه‌ها با هدف تعدیل بازار با قیمت مصوب و تخفیف 10 درصدی خبر داد.

وی یادآور شد:‌ فعالیت نانوایان نیز در این ایام ادامه می‌یابد و علاوه بر پخت روزانه، 50 نانوا نیز به صورت ویژه تا ساعت 9 شب به پخت و ارائه نان ادامه می‌دهند.

دبیر همچنین از برنامه فوق‌العاده بهداشتی برای نظارت بر عرضه بهداشتی مواد غذایی و آجیل خبر داد.

این مسئول در پایان گفت: ‌در این زمینه یک‌هزار مورد بازدید انجام شده و 49 مورد پرونده به تعزیرات معرفی شده و به دنبال پلمب 11 واحد صنفی، 800 کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول