اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک/

قاسمی: مدارس باید روحیه ایثار و شهادت را در دانش‌آموزان زنده نگه دارند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی گفت: مدارس باید روحیه ایثار و شجاعت را در دانش‌آموزان زنده نگه دارند و فقط به فکر نمره دادن به آنها نباشند.

قاسمی: مدارس باید روحیه ایثار و شهادت را در دانش‌آموزان زنده نگه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام علی قاسمی عصر امروز در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور دانش‏آموزان دامغان اظهار داشت: شهدا راه خود را پیدا کردند و به هدف خود رسیدند.

وی تصریح کرد: هدف ما از حضور در این سرزمین، آن است که ذره‏ای از آن همه شجاعت، ایثار و جوان‏مردی رزمندگان و شهدا را جبران کنیم؛ جوانانی که به پیروی از امام خود به جبهه‏ها آمدند و در راه مقدس اسلام به شهادت رسیدند.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی بیان داشت: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی حرکتی زیبا و طرحی جالب است و اگر این حرکت‌ها نبود، شاید دلاوری‌های رزمندگان و رشادت شهدا فراموش می‌شد، چون تاریخ باید تکرار شود تا در ذهن جوانان باقی بماند.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی گفت: برای این جوانان که سن و سال کمی دارند و در معرض حمله بی‏امان دشمنان امروزی هستند؛ طوری باید برنامه‌ریزی کرد تا زمینه را برای یادگیری درس شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی از شهدا و مقابله با این تهاجمات نرم و سنگین در زندگی را بیاموزند و این مسئله از همه مهم‌تر است.

وی در خصوص نقش آموزش و پرورش در توجه به این اردوها گفت: آموزش و پرورش باید به مدارس اختیارات خاصی بدهد و در بعضی زمینه‌ها مدرسه را آزاد بگذارد تا بتواند کارها را طبق نیاز دانش آموزان انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی تأکید کرد: مدرسه باید پشتوانه داشته باشد و آموزش و پرورش باید از همه جهات حمایت کند چون ما در قبال این دانش‌آموزان مسئولیم تا تکلیفمان را انجام داده و در قیامت در مقابل شهدا رو سفید باشیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: مدرسه باید روحیه ایثار و شجاعت را در دانش‌آموزان زنده نگه دارد فقط به فکر نمره دادن به آنها نباشند؛ بلکه باید با جدیت این کار بزرگ تربیتی را پیگیری کنند تا امتداد داشته باشد و با خانواده‌ها در ارتباط باشد تا این روحیه حفظ شود.

انتهای پیام/2249/ت10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول