اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان اعلام کرد

تولید 2 هزار تن گوشت توسط عشایر مانه و سملقان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان گفت: عشایر این شهرستان 2 هزار تن گوشت طی امسال تولید کردند.

تولید 2 هزار تن گوشت توسط عشایر مانه و سملقان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، سیدابوالقاسم میرزایی اظهار کرد: سالانه  95 هزار بره پرواری عشایر این شهرستان، هر یک، 35 کیلوگرم گوشت تولید می‌کند که در مجموع حدود 2 هزار تن گوشت می‌شود.

وی به ارائه تسهیلات کم بهره برای تقویت بنیه مالی عشایر این شهرستان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد و افزود: امسال پرداخت 10 میلیارد ریال به عشایر این منطقه سبب افزایش وزن بره‌ها تا 60 کیلوگرم و جلوگیری از فروش بره نارس شد.

میرزایی با اشاره به وجود 135 هزار رأس دام سبک از نژاد غالب مغانی عشایر این شهرستان گفت: تقویت بنیه مالی عشایر این منطقه برای خرید علوفه‌ و تأمین نهاده‌های دامی سبب هزار و 500 تن افزایش تولید گوشت و 150 هزار کیلوگرم تولید پشم نیز شده است.

وی درباره تولید دیگر محصولات از قبیل صنایع دستی توسط عشایر این شهرستان اظهار کرد: عشایر مانه و سملقان آمادگی تأمین صنایع دستی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان برای مصارف گوناگون را دارند.

رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان همچنین از ثبت نام عشایر برای تحویل زمین کشاورزی خبر داد و گفت: عشایر این شهرستان می‌توانند با مراجعه به اداره امور عشایر شهرستان برای این منظور اقدام و در صورت تحویل زمین کشاورزی برابر آن از مراتع آنان نیز کاسته خواهد شد.

به گزارش فارس، 500 خانوار عشایری در شهرستان مانه و سملقان وجود دارد.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول